4 d’abr. 2016

SILVRETTA - DIA 5: SILVRETTAHÜTTE - SAARBRÜCKERHÜTTE

remuntant la glacera de la Silvretta
Es nota que ahir vam entrar a Suïssa, els preus del refugi han augmentat un 35% respecte a Àustria...!!! Cinquè dia de travessa i continuem amb la incertesa del temps. Fa dos dies vam conèixer una parella de Madrid, el Carlos i la Carmen, amb qui hem estat compartint taula als 2 últims refugis. Avui toca l'últim esforç per arribar al darrer refugi d'aquesta travessa clàssica d'esquí als Alps. Després d'esmorzar i de fer conya amb el grup de Granada que també vam conèixer fa dos dies sortim els últims del refugi, com cada dia sobre les 9h.
Sonnenspitze, al cim es pot veure
la creu
El cel està força emboirat però anem resseguint les traces del dia anterior fins a l'alçada de la Rote Forka, l'únic pas que hi ha per saltar a la banda de Klostertaler, altre cop a Àustria. Degut a la nevada creiem adient carregar esquís a la motxilla i calçar-nos els grampons per superar aquest pas, que superem després d'1 hora i mitja d'haver sortit del refugi. El dia continua molt tapat i no podem disfrutar de les vistes, tot i així la visibilitat és prou bona per a la baixada. Ens despedim del grup de Granada i comencem el descens al refugi no guardat de Klostertaler.
Glacera de Letzner
Arribem a la capçalera de la vall, just a l'alçada del refugi. Damunt nostre s'alça vertical el Sonntagspitze (2.882 m), un petit "Cerví" a la capçalera de la glacera de Glötter. Aquí tornarem a posar pells per realitzar l'ascenció al coll Litznersattle que ens obrirà les portes a la glacera de Litzner i al refugi Saarbrücker. És una llàstima que el dia s'hagi tornat a tapar perquè també volíem realitzar l'ascenció al Sonnenspitze, última d'aquesta travessa.
Arribem al refugi gairebé sense visibilitat i començant a caure volves de neu que esborraran qualsevol rastre d'esquís. És una llàstima també que no puguem veure el cim més alt d'aquesta banda, el Grosses Seehorn (3.121 m). Potser demà al matí... Avui tornem a tenir la cervesa ben merescuda!

arribant al Litznersattel
Saarbrückerhütte

baixant cap al refugi que treu