4 d’abr. 2016

SILVRETTA - DIA 2: JAMTALHÜTTE - WEISBADENERHÜTTE

Segon dia excepcional a la Silvretta. Després d'un bon esmorzar al refugi (deu ni do amb l'hotel...) comencem gaudint d'una pujada molt plàcida a la glacera de Jamtalferner. El sol torna a brillar i el paisatge realça les seves arestes, figures i colors. senzillament genial! Al capdamunt de la glacera podem veure un dels objectius del dia, el Hintere Jamspitze. Degut, però, a la bonansa meteorològica decidim allargar la ruta amb l'ascenció a un segon cim, el Gemsspitz (3.114 m).

cim del Gemspitze. 3.114 m
Per aquesta ascenció deixem les motxilles a la part esquerra de la glacera i comencem remuntant la pala per on hi ha traces evidents. Coincidim amb algun grup que ha sortit del refugi per assolir el cim del Russkopf (2.693 m). Girem lleugerament a la dreta on ja s'intueix el gran morro de pedra que corona aquest cim. Deixem els esquís i fem els últims 20 metres verticals per traces evidents a la neu. Segon cim de la travessa assolit: Gemsspitz (3.114 m). La vista és generosa i vasta, igual que al dia anterior, però la proximitat, cada cop més, de les grans muntanyes de la Silvretta el fan més majestuós.
sortint del Jamtalhütte
Baixem del cim i calcem esquís per anar a buscar les motxilles de nou. Abans de tornar a posar pells i arrencar de nou fem un mos. La calor es fa força insuportable allà on no hi ha ombres. Comencem a remuntar ara ja la part superior del Jamtalferner fins al coll que separa els pics de Jamtal. Nosaltres optem per ascendir el Hintere Jamspitze (3.156 m), una fita clàssica de la Silvretta. Novament deixem les motxilles al coll i realitzem l'ascenció a peu L'ambient des d'aquesta cota és magnífic. Tot un mantell de pics nevats s'estenen a banda i banda, però hem d'anar en compte ja que l'espai hi és molt reduït.

Són vora les 16h i no tenim massa clar per quin pas es canvia de vall, així que retornem al coll, calcem pells i remuntem un collet superior, des del que podem veure el pas, força dret, que haurem de superar en baixada. Carreguem els esquís a la motxilla i calcem crampons. La canal està força gelada però hi han tallat esglaons. Amb paciència arribem a l'altra cara de la part superior de la Jamtalferner. Tornem a calçar esquís i ens dirigim a l'últim coll del dia, el Obere Ochsenscharte, des del qual ja només ens quedarà la baixada al refugi de Weisbadener per la glacera de Vermunt, amb el Piz Buin (3.312 m) i el Dreilander (3.197 m) com a grans muntanyes de la zona.
En aquesta última part l'Edu té problemes amb una de les fixacions i patim una mica per l'horari, però finalment arribem al refugi a temps per descansar una mica i sopar. Jornada llarga i amb prou desnivell, però amb un nivell alpínístic excel.lent, assolint 2 cims i remuntant una de les glaceres de la Silvretta. Genial, unes altres cerveses ben merescudes...!!!

creuant la glacera de Jamtal
últimes llums al Piz Buin

part superior de la glacera de Jamtal