9 de febr. 2016

TOSSAL DE LA LLOSADA

A les 6 del matí agafem direcció Andorra. Cauen gotes a Alcover i tenim seriosos dubtes de la météo, però un cop passem la Conca de Barberà el cel es mostra totalment serè. Arribem a Encamp i decidim pujar als Cortals per veure com està l'ascenció a l'Alt del Griu. Decepció total! No hi ha neu a la vall i la dels cims està tota ventada. Girem cua i anem a l'aparcament del Tarter. Hem decidit fer el Tossal de la Llosada per les pistes d'esquí, d'aquesta manera ens assegurem neu durant tota la pujada.
L'ascenció no és difícil però sí que farem fortes pendents en les quals haurem de posar totes les alces que portem a les fixacions. El vent a partir dels 2.200 m és fort i gelat però les vistes són cada cop més bones. Ens adonem que hem encertat pujant aquí ja que tan les valls de Ransol i Incles, com el coll d'Ordino estan completament buides de neu en la seva part més baixa, fet que hagués provocat el caminar amb els esquís a coll durant una estona.
La baixada també ens l'assegurem, i els què hem tardat 2 hores en pujar ho baixem en 20 minuts, amb una neu força bona però no perfecte. Aquesta temporada encara falta per gaudir de la bona neu...