17 de febr. 2016

VOLTA A MALLORCA 5: BONANY - PORTO CRISTO

Petra
Ens llevem a Bonany amb el cel gris però amb millor vista que la nit anterior. Tot i això la boira no ens deixa veure res en direcció a Tramuntana. Xerrem una estoneta amb l'ermità amb qui coincidim totalment en la manera de gestionar una ermita. Baixem ràpid els 3 km fins a Petra i busquem un lloc per fer un cafè quan ens trobem un conegut d'Esporles. Quina casualitat!! Petra ens dóna una bona rebuda i hi passegem a gust. Tal i com està el temps decidim agafar el tren fins a Manacor. Amb puntualitat anglesa el tren arriba i ens deixa a la segona població més gran de la illa. Anem a buscar un punt d'informació per preguntar sobre la via verda que fa cosa d'un any es va inaugurar. No trobem informació però si que ens expliquen com està d'infraestructura.
claustre de St Vicenç, Manacor
Després de visitar el centre de Manacor, és mercat i està ple de gent, anem a buscar l'antiga via de tren. Aquí comença la via verda de Mallorca que uneix Manacor amb Artà. La trobem en perfecte estat i amb un ferm excel.lent. Els km passen ràpid i arribem a St Llorenç des Cardassar. Per escurçar el temps ens arribem a Son Servera per la carretera que fa baixada, i un cop allí tornem a agafar la via verda ja fins a Artà en lleugera pujada. La visió del castell i el santuari de St Salvador abans d'arribar a Artà són espectaculars. Llàstima que el temps no acompanya i la grisor va amenaçant pluja tot i que no caigui gota.
inici Via Verda a Manacor
Visitem Artà i anem a buscar un bar per fer un mos, cosa que resulta una odissea... Tenim al cap Capdepera així que anem a buscar el camí de na Maians fins a l'entrada del poble. La silueta del castell dalt el turó és imponent. Fem la volta a la població i girem en direcció a la MA-4040 cap a Son Servera, passant pel coll des Vidrer que ens enamora. Baixem ara ja cap a la línia de la costa en direcció a cala Millor i son Moro, mentre el cel aguanta i de tant en tant fa l'ullet. El dia avança ràpid i no ens podem entretenir massa si no se'ns tornarà a fer de nit.
Capdepera
Recorrem el passeig de la cala St Llorenç i anem a petar a sa Coma. Finalment per pista asfaltada trobem la carretera MA-4023, que té un carril-bici al tram abans d'arribar a Porto Cristo. Arribem ja gairebé fosc i negre però ja som a lloc. Una forta baixada ens deixarà davant l'hotel que hem reservat. La bahía que forma el port està formada per penya-segats i s'endinsa al mar com un embut. És un lloc preciós a aquesta època de l'any (prefereixo no imaginar-m'ho a l'estiu ple de penya...). A l'hotel gaudim d'una bona dutxa i un excel.lent Cordon Bleau per sopar... bufff.