14 de febr. 2012

TURONET DEL PORT DE LA PICADA - 2530 m

últimes rampes abans del cim
Diumenge pel matí, dia 12 de febrer, ens llevem a les 8.30h. Continuem a Anciles on el dia anterior haviem realitzat l'intent del pic d'Alba, només aconseguit per en Pito a temperatures reals que oscil.laven al voltant dels -25ºC. Alguns membres del grup vam abandonar a la sortida del bosc on feia un vent gelat amb sensació de fred de -20ºC.
Així doncs diumenge decidim fer alguna activitat per la vessant S de la vall de Benasque. Arribem a l'aparcament de l'Hospital en Pito, en Manel i jo sobre les 10h, a una temperatura de -11ºC. Fa un vent que espanta, tot i així decidim arribar-nos a l'Hospital a veure què tal. Decidim continuar però tinc les puntes dels dits gelades, no sento res. Continuem per la pista d'esquí de fons fins a l'entrada del pla d'Estany. El dia sembla que aguanta molt bé i ja hem entrat en calor, menys mal!
vista de les Maladetes
Continuem ara ja flanquejant pel marge esquerra de la vall. Els núvols corren molt depressa, senyal que el vent apreta fort a les parts altes de la muntanya. Anem pujant, seguint una traça ben marcada per la neu crosta que hi ha a les faldes de la muntanya. A mesura que anem pujant la neu s'estova i ens dóna una sensació molt més bona, sobretot per baixar-la. Trobem a dos grupets més que pujen al port de la Picada. Arribem al turonet del port de la Picada, de 2530 m, des d'on tenim una vista supèrba de tota la vall: Mulleres, Salenques, Maladetes, Posets, Perdiguero, Mall Pintrat, Salvaguàrdia, vall d'Aran. Simplement màgic! El dia aguanta i molt bé tot i les baixes temperatures.
Les pales que baixen cap a la vall d'Aran estan temptadores, així que decidim baixar fins als ibonets gelats del clot de l'Infern i tornar a pujar al port de la Picada. Ara sí que ens espera la baixada, que en la seva part més alta gaudeix d'una neu exquisita. Més avall però ens tornem a trobar amb la neu crosta que ens dificulta el pas. Arribem al pla de l'Estany i de nou a l'Hospital després d'un dia fantàstic d'esquí de muntanya.
Pito, Manel, gràcies per la companyia i consells a l'hora de baixar, algun dia assoliré el vostre nivell!

turonet del port del la Picada
baixant del port de la Picada,
al fons Posets, Perdiguero i Salvaguàrdia

remuntant el clot de l'Infern,
al fons la vall d'Aran

Pla de l'Estany, al fons el tuc de Pomèro i la Basurta

1. interessant i glaciar sortideta.

2. preciós i molt valents! muas X

3. Las fotos son impresionantes. Me quedaría rato mirándolas!. No dejes de acercarnos a tus aventuras a través de las imágenes y las letras... Nos haces disfrutar!