6 d’abr. 2013

MUNTANYA D'EN JORDÀ

El passat dimecres per la tarda feia un cel blau preciós amb taques de núvols que tenyien el paisatge d'una cromacitat envejable. Així que vaig decidir anar a fer un passeig pel barranc de les Deveses. Mica en mica, un peu darrera l'altre com sempre que surto a passejar, la pista que puja cap a la muntanya d'en Jordà s'anava estrenyent fins arribar a agafar forma de senderó. En poc més de 15 minuts em trobava al mirador d'el camí Travesser, des d'on s'obté una panoràmica molt bona del terme de Figuerola del Camp i el Pla de Sta Maria.
Continuava cap a la dreta, en direcció E, per la pista que baixa de l'era de Caterí. Vaig quedar bocabadat amb el vol lleuger d'uns xoriguers i em vaig deixar endur per les seves tombarelles. Quina genialitat això de volar, un dels  anhels més buscats per l'ésser humà. Continuo la pista disfrutant d'un cel majestuós i d'una tarda perfecte. Fa una temperatura ideal. Arribo a l'alçada on el senderó que puja de l'ermita de St Ramón creua la pista per pujar fins al pla de St Ramón o d'en Sarrils, que ja havia pujat en una ocasió amb en Nacho i la Tura. Em deixo emportar per les sensacions de l'altra vegada i m'hi torno a enfilar. La meva intenció no era fer una volta tan llarga, si no més aviat un a passejada. De fet el què estava fent era una passejada, però d'alçada, je je... Arribo al pla de St Ramón en 10 minuts. Sóc a la plana d'en Sarrils (781 m). Em deleiteixo amb les vistes de tot el camp de Tarragona, l'Alt Camp i la Conca de Barberà. Devant mateix tinc la serra Voltorera amb els seus molins i la serra del Cogulló, i més al fons el Pirineu es dibuixa darrera de Forès i Savalla del Comtat.
Continuo el senderó marcat amb una fita i que segueix en direcció NO cap a una segona estribació de la plana d'en Sarrils. Mica en mica el senderó va girant cap al N fent ziga-zagues en un descens vertiginós per enimg d'un bosc d'alzina tremendo. Arribo a l'alçada de Cabra del Camp, però abans agafo una desviació a l'esquerra per fer cap a la pista que puja cap a la font del Teix i l'era del Caterí. D'aquí, ja amb la tarda canviant i el cel més tapat baixo cap al mirador i al barranc de les Deveses de nou, havent realitzat la volta sencera a la muntanya d'en Jordà, un indret senzillament magnífic.

1. Un racó ideal per a observar ocells en migració. La foto és d'un Aligot vesper.