Pàgines

24 de juny 2017

3 COMARQUES, UN PAISATGE

arribant al Gatelló
S'acaba el temps d'esporgar la vinya per deixar que els ceps acabin de madurar, amb paciència, el raïm que han fet créixer. Aquesta volta passa per 3 comarques: Alt Camp, Baix i Alt Penedès, coincidint totes elles amb un paisatge marcat per la mà de l'home, turons de bosc Mediterrani i vinya configuren aquest racó de món tan característic, suau i feréstec alhora, per a mi és genial per als sentits, sobretot a primera hora del matí o a última hora de la tarda. 
St Martí Sarroca
Començo pujant les Ventoses, una ascenció no gens dura però amb un traçat envejable. A mesura que es superen metres la vista expandeix horitzons de llunyania, començant a alvirar tot el massís del Montmell i la plana del Penedès. Arribo a la Talaia amb bones sensacions i decideixo continuar cap al Pla de Manlleu, on, últimament m'han descobert una pista asfaltada que porta a mig camí de Pontons i Torrelles de Foix. 
Creuo el Pla i vaig a buscar l'entrada de la pista. El dia és radiant. Són les 9:30h i giro a dreta per asfalt mediocre, com a mi m'agrada. M'endinso al pla del Pla de Manlleu cap a cal Galofre i el Gatelló. El terreny no és particularment dur però es converteix en un puja-baixa amb algunes rampes dures però curtes. La vinya i els turons m'engullen i em fan gaudir d'un paisatge amb una suavitat exagerada. Arribo al mas de Sapera, que dóna nom al coll, des d'on es devalla vertiginosament cap al mas de la Riera fins a trobar la carretera de Torrelles.
camí de Gomila
Giro a la dreta i arribo en baixada a Torrelles de Foix, que passo de llarg. En 5 minuts arribo St Martí Sarroca on paro a omplir el bidó d'aigua. La calor ja comença a ser xafogosa i, per tant, molesta. M'he allargat més del compte i recorro mentalment la tornada fins a Llorenç. Continuo direcció la Bleda i trenco cap al Romaní i St Pere Ad Vincula i les Cunilleres, des d'on arribo en poc temps a Castellví de la Marca, sota el Castellot, sempre admirabla es miri des d'on es miri.
Continuo cap a cal Margarit, fa estona que rodo per camins asfaltats sense trànsit i envoltat de vinya. M'encanta aquesta sensació. Abans de sortir a la carretera de St Jaume giro a la dreta. Aquest tram sempre l'havia fet de baixada, i potser ja tocava fer front a les rampes del 16% que pugen a Gomila. No és molta distància però fa suar de valent i obliga a tirar d'algun pinyó extra. Passo pels masos de Mitjans i Gomila i arribo al petit poble de la Carronya, des d'on vaig a buscar la carretera de St Jaume, i d'allí en baixada, i a plat, fins al punt de sortida.
Una volta que es pot realitzar en unes 2h i 30 minuts sense pressa, però que toca 3 comarques i un paisatge comú que evoca olors i sensacions idèntiques i barrejades. Animeu-vos-hi...!

camí de cal Gatelletes
coll de la Creu de Sapera





St Pere ad Vincula i cal Vernet
el Castellot














Powered by Wikiloc


salut
pep

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada