Pàgines

27 d’ag. 2013

URDAIBAI - LEKEITO - NAVARNIZ

Continuo per la costa Bizkaina. Aquest cop decideixo fer una volta per la reserva de la Biosfera d'Urdaibai, i allargar-ho per la comarca de Navarniz, passant per Lekeito i Munitibar.
Surto del costat del castell d'Arteaga en direcció a les platges de la costa i les marismes que coformen la zona d'Urdaibai, format pels pobles que queden entre Gernika i Bermeo, entre els què trobem Mundaka, conegut mundialment per tenir unes de les millors onades del món surfista. Jo vaig resseguint la carretereta que va resseguint la costa fins arribar a Lekeito, passant pel poblet de Ea, on estan de festa major i tinc problemes per creuar el poble, la gent no em deixa passar...
A Lekeito també estan de festa. Em trobo amb una parella de cicloturistes molt carregats i vaig fins al port perquer. Aporofito per menjar un parell de plàtans i una mica de raïm, que formaran part del meu dinar. D'aquí continuo cap a Oleta, on trenco a la dreta cap a Gizaburuaga. Aquesta carretera està marcada com a itinerari per bicis de carretera, i que forma part de l'extensa red que té aquesta comunitat, i que es gaudeix d'una manera brutal, amb paisatges canviants que ens deleiten fins al fons de la retina. Les senyals de respectar el 1,5 m a l'hora d'adelantar són constants, i els conductors ho respecten moltíssim. No he tingut cap ensurt durant aquests dies, més aviat tot lo contrari, es roda molt tranquil.lament. 
Vaig remuntant la vall del riu Lea fins arribar a Munitibar, on faig una segona parada per continuar en direcció a Errenteria. La carretera és fantàstica, gairebé sense trànsit. Arribo a l'encreuament que em marca Nabarniz a la dreta. Començo la carretera sense saber el què m'espera, em trobo bé i vaig pujant a bon ritme. Al final resultarà ser el port del dia i els últims km s'em fan força durs, amb rampes que arriben al 10-12%. Les vistes però són esplèndides mirant direcció Gernika. Encaro ja la baixada per Ereño i finalment al punt de partida. 
Una volta sensacional que s'ha d'agafar amb calma sinó volem patir massa. En total uns 80 km i 1300 m+.

















Salut
pep

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada