11 de març 2012

PIC DE L'ARBELLA - 2763 m

circ de Tristaina
Divendres matí. Quedem novament amb l'Alvar a les 7h a Guissona, des d'on agafem carretera cap a Ponts i Andorra i l'aparcament de les pistes d'esquí d'Ordino-Arcalís.
Deixem el cotxe i fem un cop d'ull al nostre voltant. Hi ha neu però hi ha alguna zona força ventada, sobretot la del pic de Font Blanca (2900 m) que era el cim que haviem escollit per avui. Decidim canviar de zona i triem la vall de Tristaina. Comencem foquejant per les pistes fins la cota 2150 m. Aquí trobem un cartell que ens indica Tristaina cap a la dreta. No hi ha traces, així que segurament la tindrem tota per nosaltres solets. Quina canya!!!
Arribem al collet que dóna entrada a la vall després d'un pas una mica compromès per unes cornises que hi ha per sobre nostre. Baixem fins al primer llac on aprofitem per fer un mos. Continuem ja per la dreta pujant desnivell de mica en mica fins arribar al llac de Més Amunt, on trobem un pal indicador. Tenim ja el pic de Tristaina (2885 m) al nostre devant. El vent hi bufa fort i veiem una zona de travessa una mica complicada, així que decidim anar a probar una pala que ens queda a la dreta i que porta al pic de l'Arbella (2763 m).
Comencem a pujar la pala, d'uns 30º d'inclinació, enmig de fortes ventades intermitents fina que arribem a un observatòri meteorològic, o almenys això sembla. La neu a la part alta és ja molt gelada i ventada però amb les ganivetes anem fent fins assolir unes roqueres que donen pas al cim, que tenim devant nostre.
Degut al vent i a l'estat de la neu a aquesta alçada decidim plantar-nos aquí, a uns 2650 m. La vista és impressionant: tot el circ de Tristaina al N, la vall del Serrat i Ordino al S, el Comapedrosa, el pic de la Serrera, vaja, el bo i millor de les muntanyes andorranes.
De baixada disfrutem de la neu que degut a les baixes temperatues es troba en un estat envejable. Per acabar els últims metres els realitzem per la pista fins on tenim aparcada la furgo. Un dia senzillament magnífic.

Tristaina a la dreta, a l'esquerra Comapedrosa