10 d’oct. 2011

SANTES CREUS - MONTSERRAT EN BTT

Dissabte passat la penya de btttarragona organitzava amb en Pep Cabestany i en Josep Suller al capdavant una pedalada d'aquelles memorables: Tarragona - Montserrat. Els que no voliem matinar tant i estavem més aprop de Santes Creus sortiem d'aquesta localitat sonre les 9.30h. Allí, puntuals, ens esperava l'autocar que ens aniria fent tots els habituallaments de la ruta prevista pels organitzadors.
Enfilavem doncs, uns 33 bikers, en direcció al Pont d'Armentera, mas d'en Ferran i mas de Recasens per arribar a sota del puig de les Bassetes per pistes i camins de carro força pedregosos i amb una pendent considerable. D'aquí agafariem ja la pista asfaltada que ens portaria al segon habituallament, just per sota del Montagut (964 m). D'aquí arribariem al puig Castellar i St joan de Mediona gairebé resseguint les marques de GR-172, però abans de dinar enfilariem les últimes rampes de Sta Marina d'Orpinell per arribar a l'urbanització de la Font del Bosc.
Després de dinar, ja amb la panxa plena, aniriem fins a Piera encara pel GR-172, però per un terreny més vast i polsós, ple de barrancades i senderons força divertits, passant pel castell de Cabrera i el Bedorc. A partir d'aquí ens esperava l'última pujada forta fins al coll de Can Massana, deixant ja el GR-172 i enfilant cap a ca n'Aguilera i remontant la seva riera amb rampes prou dures de fins al 16%, i arribant al coll del Bruc, des d'on, ja amb la posta de sol, s'entreveien les agulles dels Frares i les parets dels Ecos de Montserrat.
Un cop al coll de can Massana, carretera i manta fins al monestir de Montserrat, on arribariem sobre les 20.30h, per fer una foto de grup fantàstica.
Només lamentar alguna baixa per caiguda, unes quantes punxades, i sobretot molt bon rotllo, retrobament amb antics companys de bici i amb nouvinguts que van poder assaborir una diada de BTT en estat pur.