24 de maig 2010

BTT PER LA VALL DE BENASQUE

en David amb el Mall Pintrat (2.850 m) al fons
Dissabte, 22 de maig, tarda. Després de fer la ferrata de Sacs al matí, de veure el Giro i de fer una petita vacaina després de dinar, ens enfundem el tratje de ciclistes i anem a buscar les bicis al quartet que hi ha al aparcament. La Tura s'ha de quedar a la furgo, ja no té edat per fer 30 km corrent ...
Sortim de Anciles, on tenim el camp base, i enfilem cap a Benasque per l'esquerra del riu, on fa uns anys van fer un passeig de terra molt guapo. Sortim de Benasque en direcció a Cerler passant pel costat de la carretera on trobem un camí de terra. Deixem l'encreuament a Cerler i continuem recte amunt cap al càmping Aneto. Passat aquest i abans de creuar el pont de la carretera agafem la pista que surt a la dreta i que puja cap al fons de la vall per la dreta del riu Éssera, passant pel costat del càmping Ixeia. Els rius i barrancades baixen espectaculars i amb un soroll que himnotitza...

sortint d'Anciles // amb les tuques de Ixeia al fons // pujant cap al balneari dels Baños
Anem seguint les marques de GR (vermelles i blanques) fins arribar a l'alçada de l'embassament de El Paso fins on hem fet la primera pujada del dia (tot i que des que hem sortit d'Anciles no hem parat de pujar...). Continuem seguint les marques de GR fins a trobar l'encreuament de pistes que ve del pla de Senarta i que puja cap a la vall de Ballibierna. Deixem aquesta i continuem recte ara en baixada fins al pla de Senarta, lloc privilegiat d'acampada al bell mig de la vall. Continuem seguint les marques de GR que s'endinsen barranc endins i van a parar el pla de Rosec. Més endevant trobem l'entrada al barranc de Cregüeña, que val la pena visitar en una altra ocasió. Continuem i fem cap al pla dels Baños on enganxem amb la pista asfaltada que puja fins al balneari dels Baños de Benasque (deu ni do amb la pujadeta ...). Tal com pugem i abans d'arribar al balneari trobem una pista que arranca a mà esquerra en direcció NE, i que ens portarà de dret a la pista asfaltada que porta al pla de l'Hospital de Benasque. Comença a ser una mica tard i pugem a la carretera. Ens esperen 9 km de baixada tremenda, on el David agafa 72 km/h de velocitat màxima, i jo al darrera, és clar ... Quan arribem a la zona de la Ruda, on hi ha la via ferrata de Sacs, agafem el senderó que passa per sota les vies d'escalada i que ens portarà directe a Benasque, i que es digne del millor final de sortida. De Benasque a Anciles anem pel camí asfaltat.

arribant a la presa de El Paso // Plan de Senarta // passarel.la de fusta al senderó de la Ruda a Benasque

Sortida molt maca per fer en una tarda o matí, per gaudir del paisatge que ens envolta.

1. Sens dubte, un paisatge que hipnotitza i que convida a pedalar...

Esperem anar-hi algun dia!