25 de maig 2010

BARRANCO DE REMASCARO

barranc de Remascaro amb la presa de còdols i el pic de Cerler (2.450 m) al fons
divendres, 21 de maig, després de fer la ferrata del Castellaso no podiem deixar de banda a la Tura. Així doncs vam anar a estirar les cames pels senderons que envolten el poblet d'Anciles, on hi tenim el camp base. Sortim del poble en direcció a Cerler passant pel costat del cementiri, i continuem amunt per la dreta en el primer encreuament, sempre seguint les marques de PR (grogues i blanques). En el segon encreuament deixem el PR i agafem el senderó que baixa cap a l'esquerra, i que tot i trillat no dóna senyals de massa visites (això és el què més m'agrada...). De totes maneres hi surt al GPS, gran sorpresa ... El continuem i comencem a sentir una barrancada d'aigua impressionant. És el barranc de Remascaro, que baixa de Cerler i va a parar al Ésera, entre Anciles i Benasque. Baixa tanta aigua, però, que hem de buscar el pas adequat per poder creuar el barranc i anar a buscar una pista que hi ha a l'altre costat. Nostra és la sorpresa en topar-nos amb un pont de pedra que no surt enlloc i que crec que és digne de menció. No en sé el nom però bé s'ho valdria si el bategessin... Encara no hem pogut creuar el barranc i continuem baixant, com podem, pel marge esquerra fins que topem amb una segona presa feta de còdols gegants i que ens sorprèn molt gratament. Baixem una mica més avall i fem cap a un camí que ens portarà a la pista asfaltada de Benasque a Anciles.

Volta molt eixerida i amb aventurilla assegurada, si no es té orientació millor no posar-s'hi ...