1 de des. 2015

VALL DE ST MARC

Fa un matí genial però tenim poca estona, així que deixem el cotxe al coll de Magí Vidal i agafem el senderó que puja a l'ermita de Sant Marc, a cavall entre l'Alt Camp i el Baix Penedès. És una ruta curta i molt assequible però plena de grandesa en tots els sentits. Al principi el senderó és molt pedregós i fet una pena degut a les motos (com sempre!), però més endevant es va redreçant i tornant molt més agradable. Arribem a la cruïlla on, cap a la dreta, aniriem a parar a Aiguaviva. Nosaltres continuarem cap a l'esquerra fins a l'ermita que ja es veu aprop.
Talaia i castell del Montmell
L'ermita de Sant Marc predomina la vall del mateix nom i les valls adjacents que baixen cap a Can Ferrer de la Cogullada. A banda i banda es situen les serres de l'Albà i el Montmell, municipi on pertany l'ermita. Si el dia és prou clar podem albirar fins al port de Tarragona i les muntanyes de Llaberia, Colldejou, Prades, Miramar, el Cogulló i el Montagut. Les vistes són immillorables. Descansem una bona estona a l'antiga era que hi ha a la part del darrera de l'ermita acompanyats per un pit-roig que es mostra molt simpàtic.
St Marc és una ermita romànica datada del s.XIV i que va ser engrandida posteriorment amb una part gòtica. És una llàstima que repintessin el seu interior amb calç. A fora també es poden veure les restes de l'antiga casa del l'ermità, un pou, un forn i una racada força gran que donava pas a l'entrada de l'ermita. És molt curiosa la taula de l'altar feta de pedres i un tauló, molt rústic sens dubte...Sense cap mena de dubte un dels indrets amb "màgia" dels què tenim a la vora de casa. La tranquilitat i la pau interior hi són garantides.
Sort!!

vista a la serra de l'Albà i l'Alt Camp