14 de des. 2015

SAN SADURNÍ (SESUÉ)

Aprofitem el pont per passar uns dies a la vall de Benasc. La neu hi és molt escasa i descartem qualsevol excursió amb raquetes. Així que el primer dia sortim a fer una passejada que no sabem on ens portarà. Deixem Anciles en direcció a Eriste i voregem l'embassament fins a la presa. El dia és assolellat i la temperatura molt bona per caminar, portem una mica de menjar i aigua.
Castellaso i ermita de San Sadurní
Deixem l'embassament enrera i continuem pel senderó que ressegueix el riu Ésera per la seva part esquerra fins a trobar el Camino del Solano. Continuem per la pista, que en forta pujada, ens durà al mirador del Castellaso. Bones vistes sobre la serra de Chía, el Tozal del Box i les tuques de Cambra. Anirem seguint tota l'estona els pals indicadors de "ruta circular" de color verd. Deixem el collet enrera i baixem ara ja cap a l'ermita de San Saudurní, patró de Sesué, que ha estat reconstruida amb molt de gust.
embassament de Linsoles (Eriste)
El temps continua sent molt bo, inclús ens hem hagut de quedar amb màniga curta a la pujada anterior. El paisatge encara manté l'encant de tardor, i anem fent parades per gaudir-ne dels colors marrons i ocres, tot un espectacle per als ulls. Encara ens queda dia per endevant i decidim baixar fins a Sesué per la pista que puja a l'ermita.
poble de Sahún
Arribem al poble després d'apropar-nos a la desconeguda ermita de San Pedro, actualment en runes però on hi podem veure una fenomenal volta romànica. El dia es comença a escurçar ràpidament i hem d'anar girant cua cap al càmping que hi ha al peu del Castellaso, i d'aquí a Sahún per l'antiga carretera sense trànsit. A Sahún fem una volta per visitar l'església romànica, un dels millors exemples de la vall de Benasc. El sol ja no brilla però encara ens deixa prou llum per continuar cap a Guayente, i d'aquí a Eriste pel senderó original.
ermita de San Pedro
Arribem a Eriste i retornem a anciles gairebé fosc i negre, però havent realitzat una magnífica volta per indrets ben poc coneguts de la vall, des dels quals s'obtenen unes vistes genials de cims i cingleres.