8 de set. 2013

MONTMELL EXPRÉS...

Volta que vaig realitzar amb la bici de carretera i sense fer fotografies (que ja és estrany...). Surto de Santes Creus i enfilo direcció les Pobles per arribar als colls de l'Arboçar i la Torreta, des d'on m'arribo als Ranxos de Bonany. De l'encreuament continuo cap a la dreta per la vall de l'Infern fins al Pla de Manlleu on arribo a bon ritme. Deixo la cruïlla d'Aiguaviva i continuo cap a les Ventoses per baixar fins a St Jaume i Llorenç del Penedès. D'aquí continuo fins a la Bisbal, des d'on giro a la dreta per pujar cap a la Juncosa de Montmell. Ja porto uns quants metres de desnivell acumulat, però l'afany de no haver pujat mai al coll d'Arca per aquesta banda fa que apreti bé les dents i em tiri de cap a les rampes del 17% que hi ha per arribar al coll. Deu ni do com s'aferra la bici al terra, i si no es porta una bona combinació de plats i pinyons s'haurà de posar el peu a terra. Sort de la pinyonera de BTT...
Baixo en direcció a Aiguaviva però giro a l'esquerra cap a Can Ferrer de la Cogullada, on paro a agafar una mica d'aigua. D'aquí fins al Dolmen i cap a la dreta direcció Vila-rodona, on arribo ja em forces renovades després de la baixada. La temperatura apreta però ja es coneix el bo de la tardor, que entra per la porta de setembre amb brises fresques. Tot i així la suor als ulls pica d'allò més. De Vila-rodona agafo direcció Aiguamúrcia, des d'on decideixo pujar al poblet de l'Albà, passant per les Destres i Masbarrat, així completo totes les pujades i colls que hi ha a la zona que envolta la serra del Montmell.
Acabo la volta a Santes Creus, satisfet per haver recorregut aquestes carreteres on gairebé no es troba cap vehicle i el ferm està en un estat envejable. En total 86 km i 1500 m+...