11 de des. 2012

TOSSAL DE LA LLOSADA - 2560 m

Alt del Cubil, Ensangents
 i Alt del Griu
Encetem la temporada d'esquí de muntanya amb l'Alvar, i com no podia ser d'altra manera hem repetit a l'escenari del pirineu andorrà, més concretament a la vall dels Cortals d'Encamp. Arribem a l'aparcament de l'estació intermitja del funicamp sobre les 9h. Muntem pells, ens enfundem les botes i en 35 minuts estem preparats per sortir. Fa un fred i un ventet gèlid que posa l'ambient a uns -2ºC.
Tossal de la Llosada, 2560 m
Anem a buscar l'últim revolt de la carretera on trobarem un cartell de fusta que ens indica la direcció a seguir per realitzar l'ascenció a l'Alt del Cubil (2833 m). La nostra intenció era intentar l'Alt del Griu (2876 m) però els cims estan molt ventats i gairebé no hi ha neu bona a partir dels 2500 m. Així doncs decidim continuar vall amunt per la pista d'estiu i anar girant a  l'esquerra on el sol hi és més abundant, i intentar l'ascenció al tossal de la Llosada. La neu no està en un estat esplendorós però es deixa fer a la pujada, tot i així ens trobem amb algun problema per superar una rampeta d'uns 35-40º de pendent força gelada.
El sol surt per darrera de l'Alt del Griu
Continuem fins a una valla de fusta i fem cap a una de les pistes de Grauroig, que no surten dibuixdes al mapa que portem. Aprofitem la situació i pugem al cim fent servir les pistes ben aplanades, lo qual ens permet accelerar el ritme. Arribem a dalt el tossal i ens ho trobem tot ventat i gelat. La vista però bé val la pena: cap al NO trobem els massisos del Comapedrosa, Cataperdis, Tristaina i Font Blanca; cap al NE divisem al pic de la Cabaneta i els pics de Juclar; darrera nostre en direcció S veiem perfectament retallats a l'horitzó l'Alt del Cubil, el pic d'Ensagents i l'Alt del Griu, que es mostren més rocallosos que nevats.
El descens el realitzem pel mateix itinerari ja que la neu està molt crosta, a part d'algun que altre problema amb alguna de les fixacions.

obrint traça amb la collada de les
Solanelles al fons
vista dels massisos al NO des del cim