3 de maig 2012

VILAVERD - PRADES - VILAVERD PER CARRETERA

Vall del riu Brugent, al fons
Tossal Gros i Montagut
Dimecres, abans de començar el taller de Vilaverd, agafo la bici de carretera hi vaig a "estirar les cames" una estona. Encara no havia fet mai la pujada per la vall del riu Brugent, així doncs començo a Vilaverd en direcció a la Riba i Farena, on arribo després de gairebé 15 km de pujada amb una mitja del 7,5%. A mesura que anem pujant les vistes cap a l'encapçalament de la vall del Brugent són immillorables. De Farena continuo per la "pista asfaltada" amunt cap a la Cadeneta, amb rampes del 13,5%, que ja comencen a picar una mica. El temps es manté assolellat però cap Prades amenaça aigua. Giro a la dreta en direcció a Capafonts, on arribo en 1 hora i 15 minuts des que he començat. Després de Capafonts comença l'ascenció al coll del mateix nom, amb rampes del 8%. Del coll a Prades és practicament pla. Abans d'entrar a la plaça major de Prades em dono conta que he punxat el pneumàtic del devant, així que toca canviar càmera. És la primera vegada que punxo en carretera! De moment no plou, així que aprofito per parar 20 minuts, menjar l'entrepà de formatge i "bull" d'en Xevi i fer un cafè. Començo a agafar fred, no he agafat res per tapar-me confiat en el sol que feia abans d'arribar a Prades. Estem gairebé a 1000 m d'alçada i es nota.
Arribant al bonic poble de Farena
Agafo la carretera cap a Poblet i Montblanc, on trobo l'asfalt mullat abans d'arribar al monestir, on faig una breu aturada. Aquest lloc és preciós! Continuo cap a l'Espluga de Francolí i Montblanc. D'aquí a Vilaverd fa un vent que obliga a pujar pinyons. Finalment he arribat 10 minuts abans de començar el taller, menys mal! Bon tomet per fer muntanya i sobretot gaudir de les muntanyes de Prades i el seu entorn.