25 de juny 2010

3 DIES PEDALANT PER CATALUNYA ...

Pinós des del Santuari / Serra de la Llacuna des de st Martí Sarroca / La Tallada després de Montmaneu
Divendres, 25 de juny. Després d'acabar fart de tants petards i cohets amunt i avall, comença el periple al què em va enredar el Peter, un bon amic alemà que ve a casa a buscar la seva bici i torna a Alemania dalt de la bici. Total que jo li vaig dir: hòsti, doncs m'apunto i t'acompanyo fins la frontera i torno a baixar. Tinc temps fins dilluns per això dic lo de "4 dies", i lo de la volta a Catalunya perquè sortim d'Alcover, fins a Berga, Ripoll, Olot, Girona, allí ell va cap a Perpignan i jo tiro ja avall, altre cop fins a casa, tot i que encara no tinc massa clar per on faré la tornada però la improvització sempre és el millor. Segurament baixi per Vic, Igualada ....
Aquest cop vaig amb l'Orbea que m'he muntat per fer cicloturisme, és a dir amb pneumàtics de carretera i el porta equipatge flotant.
No res, espero continuar la crònica el dilluns quan arribi o el dimarts, que potser arribo una mica cansat :) amb uns quants km a les cames ...

pujant cap a Calaf / Alt Camp des de Bellavista / vall de st Marc i Montmell des de Can Ferrer
Bé, ja torno a ser Alcover. Som dilluns i finalment vaig decidir arribar el diumenge per temes de feina. La volta que ens va sortir va ser la següent:
Divendres, 25 de juny: Alcover - Montblanc - st Coloma de Queralt - Calaf - Pinós - Cardona. d'Alcover a Sta Coloma vam tardar unes 2 hores i mitja (d'11h a 13.30h). Vam parar a fer uns esntrepans i a descansar una mica de la calor a la plaça porxada que hi ha al centre. Després sota un sol de justícia agafavem la carretera de Calaf a Pinós, un racó de món realment espectacular i d'una solitud increïble, pujant al monestir de Pinós on ens va agafar un cop de calor terrible i on vam estar uns quants quilòmetres sense trobar aigua. Finalment el poble de Su va aparèixer com un miracle després de passar una sed terrible, i gràcies a l'Hostal - restaurant El Forn, que si hi aneu us atendran de conya, ens vam prendre uns "xampús" que ens van alegrar el cos. A Cardona passem la nit a la pensió Borrasca, molt correcte i molt bé de preu. Total 120 km.

dinar a sta coloma de Queralt / castell de Cardona
Dissabte, 26 de juny: Cardona - Súria - Balsareny - Avinyó - Vic. Vam fer canvi de plans ja que en Peter havia d'agafar un tren a les 17h a Girona i no ens donava temps de fer la volta per Ripoll. Paisatges molt bonics de terra de cereals i llomes suaus, banyades amb rius que baixen gairebé secs però on el bosc està verd gràcies a les plujes d'aquest hivern. Tardem unes 5 hores i mitja en arribar a Vic. Ens despedim a l'estació de tren de Vic i jo aprofito per fer un vol per la ciutat, visitant el mercat i els carrers del centre. Després agafo un tren fins a Martorell. No em venia gens de gust fer la tornada per la zona metropolitana de BCN. De Martorell vaig tirar cap a Piera i st.Sadurní d'Anoia, on vaig fer nit. Total 115 km amb visita al mercat Vic i amb una tarda molt bona per pedalar pel sud de Montserrat. Passo la nit al Hostal Sant Sadurní, on també us atendran de conya i tot és molt nou i súper correcte.

paisatge de sembrat entre Balsareny i Avinyó
Diumenge, 27 de juny: st Sadurní - el Pla del Penedès - st Martí Sarroca - Marmellar - Aiguaviva - Can Ferrer - Vilarodona - Vallmoll - Alcover. Començo a pedalar vora les 12h. He apfofitat per descansar de valent. Corre una brisa que fa que la calor no sigui tan ferregosa. Creuo tot l'Alt Penedès, que és un puja baixa constant de turonets regats de vinya. Arribo a st Martí Sarroca on ja es veuen les estribacions del Montmell a l'esquerra i les estribacions del Montagut-Llacuna a la dreta. Decideixo pujar per la carretereta que arriba a Marmellar. Deu ni do amb la pujadeta que hi ha, i de carretereta no en té res, és més aviat un camí asfaltat. Tot i així ho gaudeixo d'allò més, encara no coneixi aquest indret del Montmell. Un cop arribo a l'encreuament amb la carretera que puja d'Aiguaviva, tot és més fàcil, encara que queda una mica de pujada. Total 83 km.
El balanç és de 330 km en 3 dies, pedalant de 7.30 a 13h i de 17h a 20h. La calor no deixa pedalar més que això a no ser que corri l'aire, com el diumenge... i travessant 10 comarques catalanes (alt camp, conca de barberà, segarra, anoia, solsonès, bages, osona, baix llobregat, alt penedès i baix penedès). En definitiva, una aventura que s'ha de repetir perquè el nostre país ve s'ho val i està ple de racons que no et deixen indiferent.

regional de vic a Martorell / vinyes i Montserrat a l'Alt Penedès / vinyes a l'Alt Camp

1. Tens tota la raó, Pep: s'ho val i hem d'aprofitar tots els moments que tinguem per descobrir aquests racons

2. Sembla que al final has fet un dels teus propòsits, que era donar un tomb per Catalunya.
    Una crònica que et fa agafar moltes ganes de sortir a pedalar.