25 de nov. 2009

Tardor a la serra de Prades - part 2

Dimarts, 24 de novembre, aprofitem amb el Jordi per anar a investigar una zona que ja fa temps que tinc al cap: el Vilosell. Sortim del monestir de Poblet en direcció a Vallclara, passant pel castell de Riudabella, que sempre alegra la vista. Fa una temperatura de conya per anar en bici tenint en conta l'època de l'any que estem. Arribem a Vallclara seguint pals indicadors i continuem cap al Vilosell, primer per camí asfaltat i després per pistes en molt bon estat. Quines vistes més boniques del Pirineu, llàstima que hi hagi aquell pèl de calitxa ... Parlem amb un noi del poble per veure com està l'antic camí que porta cap a Vilanova de Prades, únic pas entre les 2 vessants de les crestes de la Llena, i ens diu que el tram de senderó està molt desfet però que s'hi pot passar. Anem-hi doncs !! Efectivament hi ha un tram que està molt malmès, sobretot per les riuades, però també per les motos que fan molt mal. Arribem a Volanova amb una temperatura més que bona i continuem per la vall dels castanyers fins a trobar el camí sorrenc que durà al coll del les Masies. D'aquí pujarem al coll del Bosc, ja sota la Baltassana, i gaudirem ja de la baixada pel senderó del Tillar, fins arribar a la carretera, que de nou, ens durà a Poblet. Sortida recomanable tot l'any però especialment a la tardor, com estan els boscos que pujen al coll de les Masies, impressionants ...!
Us deixo amb unes fotos.

1. Mira que n'ets de tossut, al final vas pujar pel senderó de Vilanova.
    Si mai el fas de baixada, t'adonaràs que és molt tècnic i per disfrutar-lo.
    De vegades només pujo a Vilanova per gaudir-lo.

2. bones, doncs sí al final ens vam decidir ja que no havia anat mai al Vilosell. Vaig veure la ruta del riu Set que em vas comentar. Si algun dia hi vas per fer-lo de vilanova al Vilosell avisa'm que tinc pendent fer de Vallclara a vilanova ... :-)

3. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.