3 d’oct. 2009

Rodant pel SE de la Ribagorça

...................................................fantàstic poblet de Juseu............serra de la Carrodilla i turó de sta Ana
Avui és un d'aquells dies en què téns ganes de fer coses que fa temps que et ronden pel cap. Un exemple n'és questa zona de la Ribagorça situada entre Benabarre i Graus, concretament els pobles de Purroy de la Solana, Juseu, Aguinaliu, Torres del Obispo i Aler (un dels meus pobles preferits).

arribant a la serra de Carrodilla ... Juseu i el Pririneu al fons
Aquest mati m'he llevat sobre les 7.30, he esmorzat una mica, he carregat el cotxe amb Tura inclosa i he enfilat cap a Lleida i després direcció Vielha, fins a trobar l'entrada de Purroy de la Solana. Sortia sobre les 10.45, després de preparar-ho tot per rodar. El dia perfecte: sol, temperatura agradable (17º), bona música al ipod i una terra gairebé per explorar, no he trobat ningú en 5 hores, ni roderes de bici, només de tractor quan estava aprop dels pobles. Paisatges que es rifaven entre el sembrat de les valls, el paisagte pre-alpí amb pi-avet (sobre els 1000m) i alzinars d'infart. Què més és pot demanar...? Només m'han fallat les cames a les rampes més dures, i és que deunido de la pujada que hi ha, però s'ha sol.lucionat baixant de la bici i anant a peu.

baixant cap a Juseu .................... vistes al Pirineu i Cotiella............ sortint del poblet d'Aler
Aquesta ha estat una primera exploració d'aquest terreny que tan m'ha captivat en els meus viatges al Pirineu, concretament a la vall de Benasque. I és que hi ha molt terreny per jugar, i moltes ermites a les què arribar per poder alvirar els massissos més alts del Pirineu, així com també el Turbón i el Cotiella. Senzillament IMPRESSIONANT !!
El recorregut comença a Purroy de la Solana, on s'agafa la pista que comença en pujada en direcció NO cap a Juseu, per sota del turó de sta.Ana, on hi ha una ermita amb el mateix nom. Continuem pujant pel camí de Juseu cap a la serra de Carrodilla, rodant ja sobre els 950 m d'alçada i on comencem a tenir unes vistes fantàstiques del Pirineu i el Turbó. Ja es divisa Juseu a baix a la vall. Continuarem cap a Torres del Obispo per la carretereta amb una baixada molt ràpida. De Torres començarem a pujar lleugerament però sense descans cap al poblet d'Aler per entre camps sembrats i alzines, amb la vista a la serra de la Carrodilla a la nostra dreta. Un cop a Aler comença la pujada sense parar (crec que la pròxima haurem d'agafar un altre camí...) per entre un alzinar espectacular i solitari, com tot el recorregut. Un cop dalt la serra de st Cristobal baixarem per un corriol d'uns 500 m, que és el què ens faltava perquè el dia fos rodó, per enllaçar amb la pista que ens portarà de nou a Purroy.

serra de st Cristobal i GR 18-1 ..... baixant cap a Purroy de la Solana
Tot això en un paratge de pre-Pirineu inovlidable, que segur que repetiré ben aviat.