22 d’oct. 2009

Ermita de les Virtuts

Diumenge passat, 18 d'octubre de 2009, i aprofitant que feia una tarda espectacular, vaig decidir pujar fins a l'ermita de les Virtuts, situada a cavall entre la vall del Glorieta i les faldes de la serra del Pou. Si volem pujar des d'Alcover podem deixar el cotxe a l'aparcament que hi ha al mas de Forès, passada l'ermita del Remei. Continuarem pel camí que puja al Niu de l'Àliga i Montral fins que arribem a un camp d'avellaners on hi ha una bassa d'aigua de bombers. Allí a mà esquerra trobarem un senderó que es comença a enfilar de valent fent ziga-zagues. Passarem per 3 encreuaments de senderons on continuarem sempre per la dreta, fins a veure ja gairebé dalt de la serra l'ermita penjada sobre un rocall bastant desfet. Les vistes de la vall del Glorieta i Montral són espectaculars.

Si pujem des de l'Albiol hem de continuar la pista forestal que surt del poble en direcció a Montral i que ressegueix la falda de la serra del Pou, on deixarem el grau de l'Estelada que ens duria fins a l'Aixàvega. Continuarem la pista fins arribar a un encreuament, on continuarem per la dreta fins a un mas i ja un xic més endevant agafarem el senderó que ens portarà directe a l'ermita.
Excrussió molt recomanable per a una tarda de tardor, on els boscos d'alzina i roure són una delicia pels ulls i els colors.

De baixada aprofitarem el mateix senderó de pujada però en l'últim encreuament que trobarem girarem a la dreta fins a petar a la pista dels masos de Vilella i el mas de Monravà, un mas exemplar que servia de muralla defensiva en l'època musulmana i que resta intacta avui en dia.