13 de des. 2006

Patagònia 2002

Setembre del 2002,
la Sònia em truca i em comenta que ha trobat vols "tirats" a Buenos Aires. Així que ens falta temps per encarregar-los per internet.
Jo ja feia molt temps que tenia ganes de veure el Fitz Roy, el Cerro Torre i companyia, així que aquesta era una oportunitat que no es podia deixar escapar.
En arribar a l'aeroport de B.A. vam comprar el bitllet per Ushuaia, que sortia en 3 hores. El vol és d'allò més recomanable perquè es passa per damunt de tota Argentina, des de les planures del nord a les muntanyes nevades del sud, inclús es pot divisar un troç de l'Antàrtida.
A Ushuaia vam anar a petar al Alberg los Cormoranes, on vam conèixer molt bona gent, entre d'altres una parella de BCN que pretenien fer el mateix recorregut que nosaltres.
A Ushuaia hi vam estar 3 dies, en els què vam aprofitar per fer un tomb pel parc nacional Fin del Mundo, on vam poder observar l'exhuberant naturalesa que regna en aquells paratges; també vam llogar un cotxe durant un dia per anar a donar el tomb a la bahia de Beagle, que ja haviem fet en vaixell per avistar ocells, foques, lleons marins, etc ... L'altre dia lliure vam aprofitar per anar a esquiar a les pistes més australs del món; el Cerro Castor, que sense tenir l'infraestructura de les del Pirineu ens van sorprendre moltissim.

d'esquerra a dreta: Cerro Torre, St Éxupery i Ftz Roy // lleons marins al estret de Beagle
De Ushuaia vam tirar, en bus, cap al Calafate on el plat fort era poder visitar un dels glaciars més impressionants del planeta: el Perito Moreno. El Calafate està enmig d'un desert de planures i muntanyes que no s'acaben mai. Situat al costat del llac Argentino, el 2 més gran d'Argentina, és la població més important juntament amb Rio Gállegos, al sud del pais. Del Calafate n'és típica la mermelada i confitura del fruit "calafate", que neix en uns arbusts típics de les planures del inseparable vent patagonià. Aqui al Calafate vam aprofitar també per fer l'ascenció al Cerro Cristales, des d'on teniem una panoràmica impressionant del Cerro Buenos Aires i de tot el massis que rodeja el Perito Moreno.
Al tercer dia del Calafate vam agafar el bus cap al Chaltén, que vindria a ser com el Chamonix de la Patagònia, base de les nombroses escalades al Fitz Roy i al Cerro Torre. Com que era temporada baixa no hi havia cap hostal ni restaurant oberts, així que la gent de l'alberg del Calafate ens van deixar les claus del seu alberg, amb la qual cosa teniem tot l'alberg per nosaltres, compartit amb l'altre gent que anava al Chaltén com nosaltres. Teniem de tot menys cuiners, així que enceniem llar de foc i els fogonets i com a casa. Dels 3 dies que hi varem estar vam aprofitar per fer el trekking que passa per sota mateix del Fitz Roy i va a parar al Cerro Torre, i tot i que el temps no ens va acompanyar gens les vistes van ser espectaculars !
Després que les pluges paressin vam poder agafar unes forgones i cap a Rio Gállegos, on no val la pena fer-hi parada, només per agafar algun bus, tren o avió.

Glaciar Perito Moreno // Cerro Buenos Aires i cóndor des del Cerro Cristales
A Rio Gállegos vam haver de passar 2 dies eterns perquè degut a les pluges els ponts de les carreteres s'havien enfonsat i l'exèrcit els estava arreglant. La nostra intenció era anar fins a Puerto Madryn en bus per poder veure la migració de les bal.lenes, però només vam poder agafar un avió fins B.A. perquè per carretera era impossible.
Així doncs vam estar a la capital uns 3 dies abans de tornar cap a casa. Vam visitar el barri de el Caminito, el port, la casa rosada, etc ... Una ciutat bonica per estar-s'hi 3 dies passejant i disfrutant dels tangos i milongas que es toquen pel carrer. Això sí, una visita obligada és el Viejo Almacén, el primer teatre que hi va haver a B.A. on tocaven i ballaven tangos, amb una qüalitat impressionant, a més et pots assentar tranquil.lament a una taula amb una copeta de champagne (perquè el cava encara no hi havia arribat...).
Després d'aquest viatge seria dificil superar les emocions, colors i amistats que encara perduren avui en dia ...

El Chaltén // el Caminito B.A.