Pàgines

3 d’oct. 2014

COL DES PALOMIÈRES, CHATEAU I ABADIA DE MAUVEZIN

Ens trobem amb en Pito, en Saits i en Martí per fer 4 dies de bicicleta de carretera a la zona de Bagneres de Bigorra, on hem llogat una "mobilhome" al càmping Bellevue des Palomières. La idea és fer alguns dels ports de muntanya més mítics del Tour de França. Comencem amb la Diada Catalana fent un tomet totalment improvisat. He vist al mapa que hi ha una abadía que es diu Escaladieu, i això m'ha fet engrescar per proposar d'anar-hi. Així doncs sortim del mateix càmping i agafem direcció coll de Palomières, on el Martí i jo ens fem la foto amb l'estelada per celebrar la Diada. Continuem per carreteres molt secundàries sense senyalització cap a Lahont. La veritat és que aquest indret de món és paradisíac, i encara estem a la primera tarda de la nostra estada...
Continuem per la carretera boscosa i ombrívola cap a Espieilh per anar a parar a Bourg de Bigorre. Aquí anem resseguint el riu d'Arros fins al poble d'Escaladieu, on girem a la dreta per pujar el collet que arriba a Mauvezin on parem a fer una curta visita al castell. La tarda ja se'ns tira a sobre i encara ens queda un trocet per arribar al càmping. Baixem de nou a Escaladieu i tirem en direcció a l'abadia  cistercenca del mateix nom que trobem tancada. Aquesta abadia fou fundada al 1136 sota la protecció dels comtes de Bigorra. D'estil cistercenc resta tot gairebé intacte menys els claustre que va ser desmuntat i venut al 1830.
Encarem la pujada cap a Cieutat, abans però paro a la chapelle de Notre-Dame-de-Roumé. 
Jo em quedo enrera, em trobo cansat i vaig al meu ritme, així que ja no tornaré a veure els companys fins al càmping. Quan hi arribo me'ls trobo ja a la piscina, que curiosament té l'aigua molt més calenta del què ens pensàvem. Després d'un bon bany ve un bon sopar i una bona cervesa.
Primera estada a Bagneres de Bigorra, tot un luxe de paisatge i météo. L'endemà toca fer la volta al Midi de Bigorra (2.873 m) pujant el coll mític del Tourmalet, així que s'haurà de descansar perquè comença la "canya".


Chateau de Mauvezin 
Chapelle de Notre-Dame-de-Roumé











Abadia de l'Escaladieu


Salut
pep

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada