24 d’abr. 2012

MASOS I SENDERS DE TARRAGONA

Pont del Diable
Divendres tarda, 20 d'abril. Quedo amb el company Tomás perquè m'ensenyi més senderons pels voltants de Tarragona. Sortim en direcció al Pont del Diable però el riu ens talla el pas. Donem mitja volta i pugem per St Pere i St Pau. Anem a veure el pont que sempre val la pena visitar. Continuem cap als masos de l'Àngel, i Granell pel GR 7.2 fins als Hostalets. D'allí continuem cap als Manous seguint el GR en direcció al mas d'en Sorder passant per la zona del Gurugú. Continuem per un corriol nou en pujada a peu que va a parar al mas de la Creu, amb una torre de guaita medieval que tira de cul enrera.
GR 7.2
Arribem en baixada al mas de Sorder, amb una cúpula de mosaic en perfecte estat. Quina llàstima que aquests masos s'hagin deixat perdre. Anem tota l'estona rodejats de bosc de pi blanc que ens protegeix del vent. Baixem pel barranc de la Móra fins al mas de Cosidor i l'entrada del Mèdol, que deixem per una altra ocasió. D'aquí ja fins a Tarragona per senderó, passant per Monnars i els Boscos de Tarragona, esquivant les gotetes que comencen a caure ja cap al vespre. Merci Tomás per fer-me de guia!