7 d’abr. 2011

TUC DE MULLERES (MOLIERES), 3010 m

Dilluns enfilem amb l'Alvar cap a l'hospital de Benasque, on deixem el cotxe. Carreguem amb la tenda i menjar, i comencem a foquejar primer fins la Besurta i després fins a Aigualluts, on plantem la tenda. Ha nevat una mica però el temps aguanta bé. La previsió per dimarts és excel.lent. Passem una mica de fred durant la nit i no dormim massa, però el cel és covert d'estrelles, bon auguri.
L'endemà el cel està radiant. Les faldes de l'Aneto per la part de Barrancs mostren els pocs centímetres que han caigut d'una puresa blanca increïble. Esperem trobar-los també a la zona del Mulleres.
Comencem a foquejar ja per l'esquerra del pic d'Aigualluts, que cautelós guarda aquest racó de món. El barranc està bastant gelat i podem anar fent, sortejant l'estret congost sempre per la part on no hi córrer tanta aigua. Arribem a la zona de Escaleta, on trobem el coll del Toro, una zona molt poc visitada i tremendament especial. Sempre ens vigila la forcanada pel l'Est. Continuem en direcció als estanys de l'Escaleta, que ara estan coberts de neu, tots menys l'estany alt de l'Escaleta, que ens deixa veure les seves aigues turqueses.
D'aquí comencem ja les 2 últimes pales que ens retenen de assolir el tuc de Mulleres, que mica en mica anem assolint, fins que arribem a la cresta cimera, on ens descalcem els esquís i pujem a peu fins al cim.
Les vistes són d'escàndol: cap a l'O tenim totes les Maladetes amb l'Aneto, Margalida, Tempestats, els Russels, Salenques, Posets; cap a l'E tenim vall Ferrera, vall Fosca, i Vall d'Aran; cap al N tenim els turons de Bagnères de Luchon.
Fem un mos a recer de l'aire, fixem les botes per la baixada, i disfrutem d'una neu excel.lent en la part alta-intermitja de la muntanya. Els esquís van sols, i nosaltres també baixem totalment sols. Això és un escàndol !!! La part més baixa, però, es fa una mica pesada, ja que no hi ha pendent i la neu està ja molt tova. Tot i així triguem unes 2 hores i mitja en superar els 1300 m de desnivell que separen el cim de l'Hospital.

1. Quina excursioneta!!!!
    Unes fotos xulíssimes!!! A més a més, no és pot esperar menys del dia que la vareu fer, és el millor dia de l'any!!!!