10 d’ag. 2010

FORMENTERA EN TÀNDEM

abans de sortir de sta Eulària // Parc Natural de Ses Salines, Formentera
Aprofitant l'estada a Eivissa, vam pensar que seria bona idea llogar un tàndem i fer una excursió a Formentera, onla Sònia no havia estat mai i jo potser feia més de 20 anys que no trepitjava.
el dimarts, 3 d'agost, agafem el ferry de sta Eulària a Formentera a les 10.30h, sense presses. Ens fan pagar 4€ per pujar el tàndem o una bici al ferry, no està malament.
Arribem al port de la Savina. Aprofitem per esmorzar una mica millor abans de començar a pedalar. Abans de sortir de sta Eulària hem fet una mica d'entreno perquè cap dels dos havia pujat mai a un tàndem ... Us puc dir que és tota una experiència ...

pal indicador al Parc Natural de ses Salines // st Francesc de Formentera
Sortim de la Savina, infestat de turistes que lloguen motoretes enlloc de bicicletes, i enfilem direcció a l'estany Pudent, on hi ha la reserva de ses Salines, declarades Parc Natural. D'aquí arribem ja per camí de carro a st Francesc, on parem a fer una foto de l'església, hi ha tanta gent que no ens apeteix parar-hi massa, i això que és boniquet. No trobem el camí cap a st Ferran i agafo el primer camí asfaltat que trobo en direcció SE, que al final es converteix en senderó de platja molt divertit i que ens portarà a la cala des Mal Pas. Després de preguntar anem fins a ca Marí pel senderó que voreja tota la platja de Migjorn. Abans de dinar un banyet en aigües totalment cristalines.

platja de Migjorn // els 2 vehicles reis de ses illes: la bici i el Mehari
Qui té ganes de pedalar a les 15h sota un sol de justícia després d'haver dinat amb una ampolleta de vi blanc? Nosaltres !! Pujem a la carretera principal que creua la illa de O a E, i que té carril bici a banda i banda, cosa que ho fa molt fàcil per poder creuar-la. Tot i així només veiem scooters corrent per sa carretera. Arribem a es Caló, on parem en una de les caletes rocoses a fer un altre bany. Fa calor però la brisa marina el fa més lleuger. Després des bany enfilem novament cap st Ferran, st Francesc i la Savina. Abans de marxar però passem per l'estany des Peix, on no hi ha ni un turista i on jo i em banyava de petitet entre les barques amarrades. És un estany que no arriba mai a cubrir-te del tot i les aigües són com una piscina. El ferry surt a les 18.30h i és l'últim, o sigui que no el podem perdre.
La resta us la podeu imaginar veient les fotos que us deixo.

cala a Es Caló amb Eivissa al fons // carrils bici a Formentera

1. Ei Pep, veig que aquest cop coincidim en vehicle. Mira't el meu blog!
    Que tal l'experiencia d'anar en tandem ?

2. Hola Pep! Ens preguntàvem on vau alquilar el tàndem. Gràcies!

3. Hola Maria, no sé si ens coneixem :-). El tàndem el vam llogar a la botiga KAN DANI de Sta Eulària des Riu.