Pàgines

12 de febr. 2010

PICS DE CASAMANYA


Casamanya del mig i N. foto de grup al coll que separa els 2 Casamanyes
El cap de setmana passat vaig trobar-me amb en Pito i en Carles per fer un parell de dies d'esquí de muntanya per Andorra. Dissabte la météo va ser fatal i jo vaig preferir retirar-me ben aviat, el vent i la boira no em deixaven gaudir prou de la vall d'Incles, que és preciosa. Els meus companys, però, van continuar i vam fer el cim de la Cabaneta amb unes condicions pèssimes...
El diumenge 7 de febrer el dia es llebava mig ennubolat. Vam esmorzar una mica i vam enfilar la carretera de la vall de Ransol, que també és una passada de guapa. Les cadenes de drap ens van ser molt útils ja que estava tot força geladís. Al arribar al pàrquing la boira tapava altre cop tots els cims que s'haurien de veure. Així doncs decidim girar cua i anar a provar sort al Casamanya, un vell conegut. El pic de Serrera haurà d'esperar a què el temps millori.

pujant, al fons els 2 pics i el coll que els separa. En Pito fent una lliçó d'esquí i la Pica d'Estats
Comencem a pujar amb un dia espatarran però amb força fred. Almenys aquí no fa massa vent i entrem en calor molt ràpidament. En Pito i en Carles comencem a tirar, jo vaig fent seguint la seva traça, el dia és tan bonic ... L'altre cop que havia estat en aquest cim a l'hivern vaig pujar amb en Jordi i l'Alvar però per les llomes de l'esquerra de la foto. Aquest cop hem pujat per les comes de la dreta, que alhora serveixen per ascendir els 2 pics de Casamanya. En poc més de 2 hores i mitja m'hi planto. En Pito ha pujat i ha baixat fins on era jo per acompanyar-me en els últims metres. Quin paio!!
La vista és fascinant i aprofito el coneixement que té en Pito de tots aquests cims per enriquir-me ... cap al N: La Pica d'Estats, Comapedrosa, Tristaina, Font Blanca, el Serrera, l'Estanyó. Cap al S: pic Alt del Griu, l'Alt del Cubil, els Pessons, crestes del Gargantillar, pics de Sirvent i Perafita... Impressionant.
La baixada en un 3 i no res. Llàstima que la neu és mixta i hi ha una mica de "crosta". Pel demés cap problema. Abans d'arribar al cotxe parem a fer un mos i ben aviat cap avall per fer el mínim de cua possible a la aduana. Un dia fantàstic.

Panoràmica S i panoràmica N. Baixant les primeres rampes des del coll.

Salut
pep

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada