14 de maig 2014

LA PEDRIZA - El Yelmo (1.670 m)

Aprofitant l'estada a Madrid i que tenia guia particular ens dirigim a la Sierra, més concretament a la zona de la Pedriza en direcció a Manzanares del Real, on deixem el cotxe. Només començar ja trobem pintades les marques que indiquen "Yelmo". La pujada és tota per senderó terròs i sense massa vegetació. Anem seguint les marques de PR-M1 / GR-10. Anem trobant roquissars de granit rosat amb formes diverses. Espectacular!! El sol va apretant poc a poc i la pujada no para fins que arribem al Canchal del Manzanares, on aprofitem per refrescar-nos una mica. Continuem senderó amunt. Ara l'aire ja és més fresquet però cal posar-se crema. Les vistes cap a l'altiplà de Madrid són cada vegada més copioses, i la calitxa va desapareixent mica en mica.
Sorpresa quan ens comencem a trobar cabra hispànica per tot arreu. Se'ns queden mirant sense cap problema i no es mouen pas quan faig l'intent d'apropar-m'hi... Arribem a una segona esplanada d'herba, ja al peu del Yelmo, un mogró gegant de granit rosat ideal per practicar l'escalada d'adherència. Hi ha gent que s'ha apalancat a gaudir de les vistes, d'altra que comença a treure les cordes i el material d'escalada per superar els prop del centenar de metres de desnivell de la penya rosada. Nosaltres continuem pel senderó que voreja el Yelmo per la dreta i s'hi va encarant per la part del darrera.
Arribem a la zona de l'escletxa on trobem cua. La gent de davant nostre es fa enrera i ens toca a nosaltres superar el pas encanyonat entre roques que superem amb certa facilitat. Sortim a una lloma que ens portarà al cim cap a la dreta. Grans vistes cap a la sierra de Guadarrama encara amb neu (Bola del Mundo, cerro de Valdemartín 2.300 m, Cabeza de Hierro Mayor 2.360 m, Lomo Pandasco) cap al N, i excel.lent panoràmica cap al S amb el pantano de Santillana en primer plà, i tota la plana de Madrid amb els gratacels al fons.
En total uns 8 km i 700 m de desnivell genials...!! Gràcies guia...!!!