3 de gen. 2013

CAMINO DE CAMPALETS

senderó de Campalets, al fons el
massís de Castanesa
Ens trobem aquest cop fent un recorregut a peu pel marge N de la vall de Benasque. Novament sortim del camp base, Anciles, i agafem el camí a Eriste, deixant el camí de Conques a l'esquerra i passant per Linsoles. Arribem a Eriste, creuem la carretera i trobem uns indicadors de fusta que ens donen la direcció de Tramarrius, el Forcau i l'Aigueta de Eriste. Creuem el poblet pels seus carrerons estrets i en sortim per un senderó formidable rodejat de pastures i marges de pedra i verdet. Anem a parar a una pista que puja pel marge esquerra del riu fins a trobar el pont de Tramarrius (excursió ja descrita en aquest bloc).
Eriste
Creuem el pont i continuem per la pista que, més endevant és asfaltada i comença a baixar, fins que trobem un pal de fusta que ens indica "Benasque". L'entrada està una mica malament però el senderó, autènticament de muntanya, es va trobant amb facilitat, excepte algun tram en el què haurem d'anar en compta. El senderó fa una pujada força il.lògica fins a creuar una barrancada i l'entrada a la població de Benasque, passant per una zona empedrada que em recorda els senderons escocesos. La tarda és preciosa i els colors ho fan tot més viu i agradable. El senderó va a petar a l'escola d'alta muntanya de Benasque.
D'allí anem a buscar el camí d'Anciles pel marge dret del riu Éssera. El desnivell no és exagerat però haurem de guardar forces per la part central, on tenim la pujada més pronunciada. Excel.lent panoràmica d'Eriste, Anciles, Cerler i Benasque, així com de la serra de Chía, el camino de l'Avert i les tuques dels Tatats.

tuca de Eriste
Aigueta de la Vall, al fons el massís
del Perdiguero

pont de Tramarrius

Benasque des del camino de Campalets