4 de juny 2009

MONTSANT: Serra del Serraí

embassament de Margalef i Penya Roja

Diumenge 31 de maig de 2009, sortim de la Palma d'Ebre amb el Toni, el David, el Sergi, l'Eduard, el Peuget i la Tura, per realitzar una de les voltes més ferèstegues que hi ha a la vessant N d'aquest massís. Anem en cotxe fins a la presa de contenció de l'embassament de Margalef. Des d'allí agafem el senderó de la Taverna. Un cop passat el pont que creua l'embassament continuem recte i deixem el senderó de la Taverna que baixa per la dreta. Anem donant tot el tomb a l'embassament fins arribar a un altre pont, continuant fins arribar al mas del Soleràs. Hem passat per devant la Penya Roja, lo tossal del Gall, la serra de les solanes i el mas de Caime.

Serrall Espadelles, la Llena i Falconera des del coll del Molló

balcó al barranc de la falconera

mas del Caime
Aprofitem que el sol encara no pica massa per fer un mos abans de continuar cap al barranc de la Falconera. Després de l'esmorzar continuem uns metres més pel senderó que va fins a l'Aiguabarreig però ens desviem cap a la dreta per encarar ja la pujada al coll del Molló Alt pel barranc de la Falconera. Uns metres més amunt fem una visita a la cova de la Falconera o del Metge, preparada per dormir-hi i fer-hi menjar, inclús una ràdio amb piles i funcionant ...!! Continuem pel senderó força brut que va creuant la barrancada vàries vegades i que no para de pujar, gairebé sense descans. Ara la calor ja comença a ser sofocant ... Podem divisar les roques falconeres a l'altre costat del barranc que desafien la verticalitat per sobre nostre. A la nostra esquena podem divisar ja les crestes de la Llena i les Espadelles. Llàstima que hi ha boirina perquè el Pirineu des d'aquí s'ha de veure de conya.

grup al coll del Molló, al darrera el Molló Alt (1022 m)

cova de l'Ascla
Continuem pujant fins arribar a un encreuament de senderons passant per la cadolla dels Forats. Som ja a 900 m d'alçada. Si anessim a l'esquerra fariem cap al Clot del Cirer. Nosaltres agafem el perdut senderó que puja cap al coll del Molló Alt, marcat amb una creu groga-blanca. Un cop dalt el coll (930 m) disfrutem d'unes vistes espectaculars de la part més occidental del massís: des del Piló dels Senyalets, passant per la Cogulla, la serra del Tossal Clos, la barrancada de la Taverna, el Pirineu, la Bisbal de Falset, la Palma d'Ebre, crestes de la Llena, massís del Montsec, inclús sense calitxa s'arribaria a veure fins als Monegros.

baixant pel barranc de la Taverna

Del coll continuem en direcció SO sense pujar al Molló Alt (1022 m) dirigint-nos cap al barranc de l'Auferí i la Taverna per senderó molt perdedor i brut. Passem per damunt la cova de l'Aleu i ens arribem a l'espectacular cova de l'Ascla fins arribar a la capcelera del barranc de la Taverna. Deixem la pujada al racó del Teix per una altra ocasió i continuem cap a la dreta per senderó bastant més bo. Comencem ja la baixada cap a l'embassament, on arribarem uns 40 minuts més tard.