17 de maig 2008

BTT per la Mussara

Avui al matí, una mica desafiants al mal temps pronosticat, hem anat amb la gent del C.C.Alcover a realitzar un tomet molt eixerit a cavall entre l'Alt Camp i al Baix Camp.
Hem sortit d' Alcover sobre les 8,10 h en direcció cap a la Selva del Camp per la carretera antiga, passant per les Masies Catalanes. De la Selva hem planejat cap Almoster i tot seguit hem enfilar pel barranc d'Almoster i el camí de les Serres, continuant pel barranc de Picarany, el barranc de l'Aigua-Sana, la serra Ronyosa i acabant pel barranc de les Trilles fins a tocar de l'Aleixar. D'aquí hem continuat mig planejant fins a Vilaplana, passant per un pi roig monumental, el Pi de les Planes. Un cop a Vilaplana hem agafat carretera cap a la Mussara, on uns metres més amunt hem girat a la dreta per una pujada semi asfaltada que ens ha portat al barranc de Mascabrers i un xic més endevant, ja per corriol i trialera, al bosc de Flassada, passant pel costat mateix del coll de la Batalla, entre Vilaplana i la Selva. Una mica més envant del mas de Flassada, hem agafat una pista que en forta pujada ens ha portat a creuar el barranc del Salt, on hi trobem la pedra relliscosa i el grau del mateix nom. D'aquí i vorejant el cingle del Sant Crist hem fet cap damunt del mas de Galofre, on sota una pluja força insistent hem agafat la carretera avall fins les Masies Catalanes i Alcover. En total han sortit uns 50 km i uns 1200 m de desnivell acumulat.
Per qui vulgui disfrutar d'aquesta volta, el C.C.Selvatà organitza una marxa pel dia 8 de juny.
Per a més informació CLICA AQUÍ

Bons camins per aquestes terres de sorra !!