18 de maig 2007

Gallicant

Dijous 17 de maig de 2007,

el Peter, la Tura i jo ens dirigim cap a Arbolí per escalar una estoneta al sector nou que han obert a sota de Can Mansa i a dinar al poble abandonat de Gallicant, on s'arriba després de mitja hora de caminar pel GR-7 que ve d'Arbolí i es dirigeux cap a Montral.
Des de Gallicant (875 m) podem contemplar una esplèndida panoràmica que abarca els pobles de Siurana, Albarca, la Morera de Montsant i les Vilelles; les serres més occidentals de les muntanyes de Prades, entre les que destaquen el tossal de la Baltasana i els Motllats, fins als Ports de Tortosa-Beseit, passant per tota la vessant sud del Montsant.
Baixant podem agafar la pista que ens durà en 20 minuts a l'ermita de St Pau. Si tornem enrera fins a l'últim pal indicador, agafarem la pista que travessa el GR cap a la dreta fins que arribem al mas de Nadal, d'es on surt el senderó que ens deixarà a l'ermita. Des d'aqui fins al poble de l'Arbolí seguirem la direcció que ens mostra el pal indicador en forta baixada per senderó.

Una bona excurssió de mig dia.