11 de juny 2013

VALL DEL FRESER EN BTT

Diumenge al matí el dia estava molt més net que dissabte, així que ens vam aixecar força d'hora. Després d'un bon esmorzar i enfundats als tratjes agafàvem carretera avall fins a Ribes de Freser, des d'on aniríem a buscar la pista que recórre el bosc de Ribes i la serra del Puig Cornador. La boira s'anava tancant damunt nostre però no ens deixariem véncer tan ràpid, així que deixàvem el trencall que ens portaria a Tregurà i continuàvem cap a l'esquerra per arribar, primer, al refugi del pla d'Erola i més amunt a la Roca Blanca i els Abeuradors. Aquí, senyalat amb una fita de pedra, arranca un senderó avall cap al llogarret del Serrat, des d'on continuem baixant per una pista asfaltada maquíssima fins a Fustanyà i Rialb.
refugi del pla d'Erola
D'aquí pugem a Batet per un senderó molt eixerit però que ens farà estar atents a les pedres. De Batet baixem per carretera estreta novament fins a Ribes, des d'on agafem la carretera a la collada de Toses. Uns km més amunt decantem a l'esquerra per pujar cap a Campelles pel barranc de FontFreda, amb rampes gairebé d'un 20%, bones per acabar bé el dia... De Campelles, ja sota un plujim molt fi, agafem la pista asfaltada cap al Baell, on ens trobem a en Manel B. que ens té el foc preparat per calentar-nos. Merci Manelpel detall...!! Bona sortida amb un paisatge magnífic, i llàstima de la boira i el cel tapat que no ens va deixar disfrutar de les vistes del Puigmal i els cims que voltejen la vall de Núria. Merci de nou Pito...ets un guia collonut!!