11 de juny 2013

REFUGI DE LA COVIL EN BTT

Aquest passat cap de setmana en Pito ens va convidar a El Baell, el seu camp base de la vall del Freser. Així doncs ens reuniem en Manel B., en Manel O., en Pito, l'Eduard, el Paco, el Pep M., i jo mateix per realitzar un parell de rutes. El dissabte, però, ja va començar plovent tot el matí, així que vam aprofitar per fer-la petar al voltant del foc mentre preparàvem alguna cosa per menjar. Després de fer la digestió el cel s'obria una micona i ens va faltar temps per enfundar-nos els tratjes i pujar damunt les bicis en direcció al torrent de Font-Roja, des d'on pujariem cap al refugi del Pla del Prat.
Aquí feiem una breu parada degut al lleuger plugim que havia començat a caure uns minuts enrera, però després de fer la foto de grup el temps va tornar a donar-nos una treva. Així que continuàvem en direcció al coll de l'Erola i el Pla de la Serra per encarar les dures pendents que porten al refugi de la Covil, algunes superiors al 20%. El terra estava mig moll però els pneumàtics encara agafàven prou bé.
Aquí ens vam separar en 2 grups: uns van continuar prat amunt fins a la serra del Montgrony, i els altres van tornar a el Baell passant per Campelles. Un cop al camp base ens esperava el foc a terra que encara estava mig encès. Buf, quina cosa més maca poder-te seure vestit de bici al costat d'un tronquet abans de fer una dutxa. Això sí, la baixada ens va deixar un fangueix impressionant a les rodes de la bici, d'aquell que "emprenya" una mica i que necessita un bon cop de manguera quan arribes a casa.
Per la tarda el cel es va mantenir tapat però sense aigua, i només esperàvem a veure que ens deparava el diumenge. Curta però bona sortida amb companyia excel.lent i per paratges que amb llum brillant se'ns haguéssin mostrat amb tota la seva esplendor. Senzillament màgic!!! Gràcies Pito.