26 de juny 2013

LA CAPONA I MIRAMAR

Dissabte per la tarda quedo amb en Villu, Portu, Ricard i Raúl a Alcover, des d'on sortim en direcció a Serradalt i Valls. Els he proposat de fer una part de la ruta de la Capona o de les barraques de pedra seca del Pla de Sta Mª, i després sobre la marxa. Així doncs de Valls enfilem en direcció al Pont d'Armentera pel torrent de St Francesc i continuem sempre per la pistaprincipal indicada amb pals de fusta fins a creuar la carretera C-435 en direcció a l'urbanització de la Torre del Pinxo.
St Pere de Gaià
Un cop passada l'urbanització enganxem ja amb una part de la ruta de la Capona i passem pel costat de les primeres barraques, que sempre que les veig em fascinen per la seva bona conservació i arquitectura. D'aquí anem a enganxar amb el GR-175. Hi ha una ermita en el mapa de la què no tinc massa constància (St Pere de Gaià), i com ja sabeu que m'encanten les ermites proposo d'anar-la a buscar. Deixem el GR i anem direcció NE cap al Pont d'Armentera fins a un camí que baixa cap a la font del Rossinyol. Trobem marques de ruta de BTT però cap rastre ni indicació de l'ermita. Ja estàvem girant cua quan de sobte veig una paret de pedra mig amagada darrera uns ametllers. Anem a veure i donem de ple a la diana, una construcció prou gran amb 4 voltes que daten del romànic i el barroc, i on encara se'n conserva algun capitell i columna. Havia de ser preciosa, però l'indret on està enclavada no fa per una ermita d'aquestes dimensions.
Tornem enrera a buscar el GR-175 fins arribar al Pla de Sta Mª, on parem a la font a omplir el bidó. Encara ens queden un parell d'hores de llum i proposo de pujar a Figuerola, que després de tornar a proposar agafa direcció a Miramar, on arribem després de fer les rampes dures de la sortida. Ara ja tot de baixada cap a la torre de la Mixarda i Masmolets, des d'on girem a la Plana d'en Berga i a buscar novament el senderó i camí del pont de Goi, per fer la pujada a Serradalt i arribar a Alcover amb un abús de plat gran. Com es nota que la penya està en forma, caram...!!!
Bona sortida de tarda, amb una temperatura excel.lent i una companyia un pèl salvatjota... je je je.