15 de març 2013

ALCOVER - VALÈNCIA

Ja feia temps que tenia ganes de fer una ruta llarga amb la bicicleta de carretera. Així doncs, i com que la météo al terç nord estava fatal, vam decidir tirar avall. Sortiem d'Alcover el dimarts a les 8h en direcció Reus, Riudoms, Montroig i l'Hospitalet de l'Infant, on agafàvem el tren fins l'Aldea degut a les fortes ventades en aquest troç del litoral mediterràni. La temperatura no podia ser millor, al voltant dels 15ºC, i el vent anava remetent a mesura que ens endinsàvem cap a la zona del Maestrat.
Així doncs vorejàvem el massís del Montsià passant per Amposta i Sant Rafael, i arribàvem a Sant Mateu,  amb una plaça envejablement ben reconstruïda, en direcció a la Sènia, on continuàvem cap a Tirig i Albocàsser, on paravem a fer nit a l'hostal La Posada. Aquella nit ens mereixíem un bon sopar després de recórrer 130 km i passar  tocar del parc natural de l'Irta i el paratge natural del Racó del Frare. La carretera que uneix Sant Mateu amb Albocàsser és genial, gairebé sense trànsit i sense una pujada exagerada.
L'endemà un bon esmorzar a base de pastes, que vam comprar directament al forn, i un cafè amb llet per anar tirant en direcció a la Torre d'en Bessora i Adzaneta, seguint una altra carretera genial amb un solet que cada cop escalfava més, però amb un vent gelat a primera hora del matí que tallava la respiració. A Adzaneta enganxàvem, sense voler, amb el Camino del Cid, que aniriem seguint fins a Segorbe, creuant el parc natural de la serra d'Espadà, amb una tarda que s'anava tapant i refrescant, i que ens va deixar gelats al arribar a Segorbe. Allí vam dormir a l'hospederia el Palén, on podrem contemplar la col.lecció impressionant que el propietari té d'armes antigues i plats de terrissa.
L'endemà decidíem continuar cap a Altura per creuar el parc natural de la serra Calderona, fent el port de Chirivilla (711m), amb rampes del 8-9% mantigudes a la part final, per baixar cap a Gátova, des d'on agafàvem carril-bici fins a Bétera, realment espectacular i en baixada. Aquí preníem la decisió d'arribar a València per tornar amb el tren, ja que el vent era massa fort per continuar la ruta en direcció Alacant. A València ens anàvem trobant amb la preparació de les falles que cremaran a partir d'aquesta setmana vinent.
Aquest cop ho deixem aquí, però les sensacions i la zona són molt bones per anar descobrint territori.