29 de març 2013

COVES DE MONTRAL

Balma del Cinglet
Aquest matí es llevava tapadot però no pintava pluja. Hem quedat a Alcover amb en Nacho i hem pujat a Montral, des d'on hem agafat el senderó que puja a la roca Foradada. D'aquí hem anat a trobar l'entrada de la cova de Montral, a la qual s'accedeix fent una petita grimpada per una cadena, i on ja trobem un pou només començar. Al no portar material hem anat a la veïna cova del Seip, on ens hem endinssat una estona fins que el requeriment de material tècnic ens ho ha impedit.
Cova de Seip
D'aquí hem seguit per la cinglera, deixant el senderó que passa una mica més avall per veure si trobàvem la cova del Cinglet, molt poc freqüentada. Justament damunt nostre, uns quants metres més endevant, s'obria una balma impressionant, on ens hem enfilat. Hi havia tanta humitat que es feien tolls que les cabres i altres bestioles aprofiten per l'aigua. D'aquí hem anat a buscar algun altre forat una mica més amunt, i el Nacho n'ha trobat un on s'ha enfilat, ha entrat per un forat i n'ha sortit per un altre en un recorregut d'uns 10 metres. Aquesta cova està situada al bell mig d'una cinglera frenqüentada en contades vegades. Jo per prudència m'ho he mirat des de baix.
Hem recuperat el senderó de marques blaves i grogues i hem anat a petar al costat mateix de la punta de Barrina (1001 m), el cim més alt de l'Alt Camp. D'aquí, cap a la dreta, hem continuat el senderó amb aquestes marques fins a fer cap a una pista ja a dalt als Motllats, des d'on hem anat girant per anar a petar a l'alçada de la roca Foradada, des d'on hem desfet el senderó cap a Montral.
Un matí molt agradable amb sensació "aventurera" i "fent la cabra" com ens agrada fora dels senderons. En total uns 12 km i uns 500 m + en unes 4 hores en total.