19 de març 2013

SERRA CARBONÀRIA

He dinat amb l'Eloi i em proposa fer una volta ràpida per la zona de Miramar. El destí serà la cresta rocallosa que recórre la serra Carbonària des de les antenes fins al senderó que puja de Prenafeta, conegut com a senderó dels jabalins, per la gran presència de tolles enfangades i rastre d'aquests animals. Sortim del poble pel GR-7 fins a les antenes que hi ha a la dreta, on s'hi arriba per pista encimentada. Anem a buscar un senderó molt marcat que surt darrera les antenes i l'anem seguint sempre per la cresta pedregosa fins al tossal de la Somerota.
D'aquí continuem el senderó en direcció NE i anem a buscar una petita canal, per la que pugem fins a trobar de nou el senderó que ens portarà fins a una fita, al costat d'una tolla, des d'on surt un senderó direcció S. Abans d'arribar a la pista de Figuerola a Miramar agafem un senderó que puja com una mala cosa fins a petar al tossal de la Somerota, des d'on tornem en direcció a les antenes per la pista. Un cop a sota les antenes pugem per enmig dels esbarzers fins a trobar la baixada del tallafocs fins a una pista que arranca a la dreta i que ens portarà fins a l'entrada del poblet de Miramar, on tenim el cotxe.
Excel.lent volta amb vistes a la Conca de Barberà i l'Alt Camp. Hem d'anar al tanto en el tram de cresta, ja que hi ha algunes pedres soltes.