27 d’abr. 2016

TUC DE BASIBÉ - 2.723 m

cim del Tuc de Basibé, 2.723 m
Tornem a carregar esquís a la furgo i ens posem en marxa cap a la vall de Benás. Hem d'abortar la primera intenció de fer la volta Remuñe-Literola pel mal temps pronosticat. Així doncs neix l'alternativa de realitzar l'ascenció al tuc de Basibé, a la zona de l'Ampriu. Deixem els vehicles a l'aparcament de pistes i comencem a remuntar la coma de Basibé pel bell mig de les pistes. Quan arribem als peus de l'últim remuntador comencem a virar a la dreta, en direcció S, pel Cllot (Clot en patués) del Port. Finalment ha sortit el sol i ara ens comença a torrar de valent, sort que de tant en tant algun núvol fa acte de presència.
Cllot del Port, al fons el massís del
Posets-Perdiguero
Davant nostre s'alça el Cap de la Pala de l'Estany, on arribem després d'unes quantes voltes maries. Arribem a la cota 2.640 m i comença a granizar lleugerament. De totes maneres traiem pells i baixem fins al coll que mena a les faldes del Basibé. Hem de tornar a replantejar la jornada, ja que el temps no està massa per bromes i la volta que volíem realitzar cap als cims de Cibollés i Gallinero també es veu abortada.
tuc de Basibé des del Cap de
la Pala de l'Estany
Arribem als peus del cim escollit i tornem a posar pells. Aquí ens espera una pala força pronunciada que remonta els últims 150 m fins al cim, on arribem 30 minuts més tard. Mentre treiem pells dalt del cim arriba una segona granizada que ens obliga a afanyar-nos en la transcisió i a fer la foto de cim. El cel està cada cop més tapat i sense perdre massa temps anem tirant avall per la pala cimera, sense perdre de vista la línia que dibuixa la carena.
Descens per la pala N del Basibé,
al fons les Maladetes
En Manel s'atura i troba una sortida per la pala N, d'uns 35-40º d'inclinació. Es llança primer (s'ha de mantenir el respecte pels veterans) i ens confirma que la neu està en bon estat. Així doncs ens tirem tots darrera seu per gaudir d'una de les baixades més boniques de la temporada. Llàstima que el cel continuiï tapat. Arribem finalment al estany nevat de Basibé on tornem a posar pells fins a remuntar el coll del mateix nom.
D'aquí fins a l'aparcament tornarem a gaudir d'una baixada amb una neu prou bona per les pistes d'esquí. Excel.lent i inesperada jornada d'esquí, Llàstima que el diumenge va començar el dia amb un temporal de vent i neu que ens va fer desistir de tirar amunt. Fins la propera copmanys!! Un plaer...