3 de maig 2016

LARRUNARRI (TXINDOKI) - 1.342 m

Arriba la festa de l'1 de maig i hi ha 4 dies de festa. Així que aprofitem per anar cap a terres Guipuzcoanes a realitzar un segon intent al Larrunarri, o més conegut com a Txindoki (el Cerví d'Euskadi). Sortim el mateix matí d'Alcover i arribem a Larraitz (Parque Natural de la Sierra de Aralar) sobre les 17.45 h. Ens enfundem les botes i comencem a caminar amunt. Ens espera un desnivell de 1.000 m en uns 5 km!!!
El temps és molt bo i el dia allarga una mica més en aquestes latituds. Anem seguint el senderó ben trillat per persones i vaques fins a la font de Urdanzulu. Aquí trobem un mapa de la zona. Deixem el senderó principal que continua lleujerament a la dreta i creuem una tanca de fusta per pujar 500 metres verticals fins al cim del Larrinarri. Les vistes des del cim són espectaculars! Gairebé tenim tota euskadi als peus, i això que aquest cim no és ni de bon troç dels més alts...!
Reculem pel senderó que dóna accès al cim fins a les bordes de Egurral (cota 1.150 m). Són les 20h però encara queda una bona estona de llum. Hi ha un PR que baixa per la cara NE de la muntanya, i que hem pogut veure des del cim. Així que després de dubtar uns minuts ens decidim per fer la volta circular. Encarem el PR que va baixant fort per la capçalera del Amezketa i que després de la capçalera s'endinsa a un bosc preciós fins que arriba a una pista.
Girem a l'esquerra. Són gairebé les 21h i encara hi ha bona llum, tot i que dintre el bosc es fa més fosc. Anem a buscar una antiga pista que recórrer un bosc de pi roig on pasturen uns quants cavalls. Voregem una borda de pedra en un entorn idíl.lic i tirem de GPS per poder creuar uns 300 metres de bosc. Hem d'anar perdent alçada amb unes bones pendents que anem superant. Sembla que els caçadors passen per aquí ja que s'intueix un senderó mig borrat.
Finalment arribem a la pista que volíem trobar i que ens portarà directe a l'aparcament on tenim la furgo. Abans d'arribar-hi, però, ens creuem amb un cavall i un camp vallat ple de cérvols que ens miraven encuriosits i sense defugir la nostra presència.
Per acabar un bon plat combinat i una cervesa! Aquest cop sí...