4 d’abr. 2016

SILVRETTA - DIA 6: SAARBRÜCKER - WIRL

L'últim dia de travessa el cel ens espera tal i com l'havíem deixat la nit anterior: nevant. ens despertem amb uns 30 cm de neu nova i tot tapat. Sort que avui és tot baixada i el camí està senyalitzat amb pals de fusta. Després d'una bona vetllada durant el sopar acabem d'esmorzar els últims, per variar, però ja ho tenim tot preparat, així que sortim tots a la mateixa hora, aproximadament. N'hi ha que tiren amunt a temptar al temps i intentar fer algun cim. D'altres com nosaltres tiren avall, esperant arribar a la vall en bones condicions i amb bona combinació de transport per arribar on tenen el vehicle.
Comencem a baixar per la vall de Kromertal i mica en mica sembla que la boira vulgui cedir pas als raigs de sol. Així que el cel va passant del gris al blau. Quin goig arribar a la carretera amb una postal per als ulls. Arribem al Vermunt Stausee i remuntem uns metres la carretera fins a trobar un telèfon. Truquem, de manera gratuita, a la companyia que uneix els dos vessants de la collada de la Silvretta, a l'hivern tallada per la neu. En menys de 5 minuts apareix un autobús que ens deixarà a l'hotel Piz Buin, al llac de la Silvretta. Com que no parlen res d'anglès tenim una mica d'estira i arronsa amb el tema dels bitllets. Finalment ens deixen estar, Nosaltres volem pagar però ells no es volen comunicar... Mala sort.
Des del llac de la Silvretta, on havíem estat feia 3 dies enmig d'una forta nevada, baixem per la carretera fins al poble de Wirl. Mentre anem remant en algunes zones planeres sentim un parell d'allaus. Fa molta calor i el gruix de neu ja comença a fondre's. Arribem a Wirl contents d'haver tingut la sort de tenir bon temps en la major part dels dies.
Contents perquè no hem tingut cap problema tècnic ni físic. Contents perquè ha estat la primera travessa que realitzem junts, els dos germans, l'única cordada de germans que hi havia aquesta setmana santa a la Silvretta (boooo...!). Contents perquè ens en hem sortit tot i haver-nos deixat el mapa a l'hotel. Contents per la gent que hem conegut durant el viatge. I sobretot contents perquè hem conegut una zona magníficament bonica amb moltes possibilitats per a l'esquí i per a l'alta muntanya en general. De ben segur que repetirem, ens han quedat moltes valls amagades dintre la motxilla...