4 d’abr. 2016

SILVRETTA - DIA 4: WEISBADENER - SILVRETTAHUTTE

Egghornlücke (3.082 m), al centre
de la imatge el Signalhorn (3.210 m)
Quart dia de travessa per la Silvretta. Sortim del Weisbadener hütte sobre les 9h, la mateixa hora de cada dia, deixem que la grups que porten guia obrin traça sobre la neu recent caiguda. La primera part de la pujada a la glacera Ochsental la realitzem sota una boira empipadora, tot i que no hi ha humitat i es progressa bé. Mica en mica el cel dóna mostres de voler-se obrir. De sobte, quan ja hem superat l'última rampa al costat dels séracs que donen l'entrada a la glacera, una clariana de llum i cel blau ens espera a l'horitzó. Caram quina sorpresa!!!
séracs arribant a la glacera Ochsental
Després de 2 hores de foquejar arribem a la glacera. Davant nostre el Piz Buin (3.312 m), imponent amb la seva verticalitat. Rodejant la glacera tenim el Kleine Piz Buin (3.255 m), el Signalhorn (3.210 m) i el Silvretta Egghorn (3.147 m). Realment estem davant la gran cúpula de la Silvretta i el dia no podia ser millor. Agafem direcció NO cap a la Egghornlücke, on deixarem els esquís. La intenció és intentar l'ascenció al Silvrettahorn. Veiem que hi ha una aglomeració de gent en un pas força vertical.
Aresta d'agulles a la glacera Silvretta
Anem a provar-ho quan la gent tira avall. A l'alçada de 3.168 m, amb una neu completament transformada i barrejada amb la terra i pedra que hi ha sota, fan que les condicions per superar aquest pas no siguin les més adequades, tot i que hi ha gent que ho ha intentat. Així doncs decidim retirar-nos d'aquest cim, al qual hem estat a bens pocs metres d'assolir. La recompensa és la vista que obtenim, veient inclús amb una claredat espatarrant, el massís del Montblanc a la llunyania, uns 200 km en línia recta. Increïble!!
arribant a Egghornlücke, al fons el
 Silvrettahorn (3.244 m)
Retornem al coll on tenim els esquís. Avui tornem a entrar a Suïssa. La nevada a la glacera de la Silvretta és molt important i fa que sembli un pastís de nata. Decidim baixar per la pala de 35º que hi ha per accedir a la glacera enlloc de fer la volta per la Fuorcla dal Cunfin i el Silvretta pass. Hi ha gairebé 60 cm de neu nova que fan que cada volta arrastris un bon tou de neu. Arribem finalment a la glacera i el cel es va tapant a poc a poc. De totes maneres la visibilitat és bona i anem seguint les traces de baixada per una neu que dóna gust d'esquiar. De sobte torna a sortir el sol i aprofitem per fer un mos abans d'arribar al refugi.
arribant al Silvrettahütte
Arribem al Silvrettahütte sobre les 15h.
No hem aconseguit fer cim en la seva totalitat però la cervesa la tornem a tenir guanyada. Avui gaudim d'una posta de sol a la terrassa del refugi, ja era hora...!

Piz Buin presidint la glacera Ochsental

vista cap a la glacera Silvretta. Afons a l'esquerra el Piz Linard (3.410 m)