25 d’ag. 2011

TRAVESSA SCHWARZWALD - DIA 1: PFORZHEIM - SCHÖMBERG

preparant bicis a Freiburg
Aquest any he tornat a la Selva Negra però amb un projecte més ambiciós que l'any passat: creuar-la de N a S. Per això em vaig afegir amb en David i en Manel que ja feia uns dies que ho plantejaven i remenaven informació. Així doncs, dormo a BCN i l'endemà sortim amb la furgo carregats amb les bicis i les alforges.
Just passat la Jonquera tenim un problema amb el canvi: s'ha trencat!!! Sort que en Manel és un manetes i després d'una hora i pico aconsseguim trobar el problema i arreglar-lo. Al final ens tornarem uns experts en mecànica de VW... Continuem creuant tot França, però no haviem pensat en un petit detall: estem a 30 de juliol, operació sortida, i trobem unes cues a l'autopista de por, que fan retrassar encara més la pujada cap a Alemanya.
enllaç de trens a Karlsruhe
Arribem a Freiburg sobre les 22.45h, després de viatjar tot el dia amb la paciència característica d'aquest tipus de viatge: calor, km i son, ens hem aixecat molt aviat. Passem la nit a Freiburg, en una zona fantàstica molt aprop del centre. Fa una fresqueta agradable i no plou. L'endemà preparem les bicis i les alforges i anem cap al centre a buscar l'estació de tren. D'aquí agafem un tren fins a Offenburg, després d'equivocar-nos de tren (ens haviem colat en un d'aquests massa macos per portar bicis), el revisor molt amablement ens diu el tren que hem d'agafar uns minuts més tard. Està carregat de bicis (cicloturisme, carretera i BTT), i em fa recordar que ja som a Alemanya (m'encanta aquest país!!). D'Offenburg agafem un altre tren a Karlsruhe i d'aquí un altre a Pforzheim. En total unes 2 hores en tren. A partir d'aquí la bicicleta serà el nostre mitjà de transport durant una setmana, aproximadament.
Schwarzwald en pura esència
Només sortir de l'estació de tren ja trobem indicadors de tota mena (BTT, a peu i cicloturisme). En David em va passar un trak pel GPS de la ruta de BTT, que en principi és la què volem seguir. Així doncs comencem guiant-nos pels cartellets grocs i blaus. El temps aguanta i no tenim cap allotjament reservat, així que el sentiment de llibertat és practicament total.
Un home, molt amablement, ens acompanya fins al principi del camí que porta cap a Würm. Els primers km per camins asfaltats ben aviat es converteixen en camins de carro perfectes per rodar. Anem una mica separats del trak però la direcció és bona. Els boscos comencem a ser espesos i d'un verd que costa de veure a les nostres contrades. L'itinerari de BTT de sobte es converteix en un prat gairebé sense camí i amb una rampa duríssima per herba molla. quan arribem dalt, en Manel i jo, comencem a dubtar de si la ruta de BTT és la correcta a seguir. Arribats a dalt comencem a trobar cruïlles amb més bon estat i anem seguint sobre la marxa en direcció Huchenfeld, Unterreichenbach i Schömberg, on arribem després d'una fantàstica baixada. És el primer dia, i per tant encara no estem habituats als horaris i a la manera de viatjar sobre la bici, i això ens destorota una mica, mental i estomacalment. Arribem a Shömberg a la tarda, i decidim buscar algun lloc per dormir, ja que és la població més gran que hem passat avui. No és gens atractiva i la gent de l'hotel no parla anglès, així que he de fer gala de les meves dots de filòleg i treure la pols al meu alemany rovellat.
El sopar i l'allotjament molt correctes, però un pèl cars en comparació. Anem a dormir d'hora, les 22.30h. L'endemà hem quedat per esmorzar sobre les 8h.