28 d’ag. 2011

MONTSERRAT: ST JERONI

trescant pel torrent del Pont amb
la serra de la Sajolida al fons
Son les 7.45h i em trobo a Sta Oliva amb en Jordi. Anem tirant fins al Bruc, des d'on agafem la pista que ens porta fins a Vinya Nova, on deixem el cotxe. Comencem a caminar per pista que ben aviat es torna barrancada, característica de Montserrat, i continuem pujant en direcció N-NE pel torrent del Pont ja per senderó fins a la serra de l'Alzina de les Paparres, des d'on veiem la cara S del Cavall Bernat, així com tantes i tantes agulles (la panxa del bisbe, els flautats, l'elefant, la gorra frígia, les magdalenes, el serrat del patriarca, etc).
Jordi amb el Cavall Bernat al fons
Des d'aquí continuem a l'esquerra pel senderó molt tritllat en direcció a l'ermita de st Jeroni. Ja des de l'ermita pugem al punt més alt del massís: St Jeroni, amb 1236 m. Llàstima que s'ha girat boira i les diferents agulles i parets arrodonides que ens envolten no llueixen prou (les talaies, parets dels ecos, el serrat de les once i la miranda de st antoni). El paisatge, però, és increïble e impressionant. Tornem a Vinya Nova baixant de nou a l'ermita i refent el senderó de la serra de l'Alzina de les Paparres fins a trobar el senderó que porta a can Jorba pel camí dels francesos, des d'on, per pista, tornem on tenim el cotxe. Tot plegat 9,2 km, 800 m +, en 2h 43 min contant parades.

cim de St Jeroni, 1236 m
el duo dinàmico a st Jeroni

fent la cabra amb la serra de Sajolida al fons

baixant de st jeroni cap a l'ermita

per l'esquerra: el camell de st jeroni, els plecs del llibre,
el montgròs, la roca plana dels llamps i la salamandra