19 de juny 2014

ENO-CICLO-TURISME PENEDÈS

El passat cap de setmana ens varem reunir 17 companys-es per realitzar una volta eno-ciclo-turista per la comarca del Penedès. Sortiem de la capital penedesenca sobre les 11h en direcció a Pacs del Penedès, on trencavem a la dreta fins les Cabanyes i la Granada. El sol feia de les seves però encara ens deixava respirar prou bé, això sí, la tanda de crema no va faltar... De la Granada continuàvem per carretera fins a Santa Fe del Penedès, i d'aquí ja per pista asfaltada i pista forestal fins al Pla del Penedès. La calor ja començava a apretar i ja feia una estona que ens passejàvem entre vinyes. S'apropava l'hora i vam decidir d'arribar-nos al pròxim poble. Així doncs agafàvem pista i carretera fins a Torrelavit. La nostra sorpresa va ser quan ens van dir que aquell era el primer dia que obrien la piscina del poble i que per tant l'entrada era gratuita. Vam aprofitar per dinar sota unes moreres i per remullar-nos abans de continuar amb la ruta.
De Torrelavit agafàvem la pista asfaltada que ens portaria de pet a St Pere de Riudebitlles i Sant Quintí de Mediona. Aquí ja entràvem a la vall del riu que dóna nom a la zona, i també on hi havia la pujada del dia, que ens havia de portar fins al castell de Mediona. Arribàvem al castell una mitja hora més tard amb una calor força sofocant però amb unes vistes maravelloses del riu i la vall. Ens esperava una dutxa revitalitzadora i una bona cervesa.
La sorpresa estava preparada: en Xavi ens esperava per iniciar-nos en el món de la cata de vi, en aquest cas vins del Penedès. Abans, però, en Ramón ens va fer una visita al castell per posar-nos en situació, la qual va ser súper interessant. En acabar la cata continuàvem amb el sopar, un excel.lent xai i un bon salmó ens van omplir les panxes per combatre l'excès d'alcohol de la cata, je je je... Una jornada molt bona per conèixer la part més N de l'Alt Penedès, a part d'empapar-nos amb cultura, tan històrica com gastronòmica, una de les raons principals d'aquesta sortida.

Diumenge començàvem el dia amb una lleugera baixada cap a St Joan de Mediona, des d'on remuntaríem el torrent de Puigcogul, passant per les Cases Noves de Can Pardo, fins a enllaçar amb la pista que ens pujaria al coll de la Barraca, on l'aire corria fresquet i trobem bones vistes de la serra d'Ancosa i la Llacuna. Baixada per pista boníssima fins a Font-Rubí, des d'on vàrem poder contemplar bona part del Penedès. Genial!! Continuàvem per pista fins a Guardiola de Fontrubí i d'aquí per pista asfaltada fins al llogarret de Grabuac, on teníem cita per viisitar el celler de Can Suriol del Castell de Grabuac. Tastet de cava i agafàvem direcció a Vilobí del Penedès, can Lleó i la Bleda, on teniem parada i fonda per dinar una bona llangonissa a la brasa.
Després de dinar comença a ploure i decidim fer uns km més fins a la Múnia i Sta Margarida i els Monjos, per arribar mullats, de nou, a Vilafranca del Penedès. Un cap de setmana genial que de ben segur s'haurà de repetir amb altres visites culturals... Merci nois-es per la companyia. Sou genials..!!!!!