Pàgines

10 de maig 2013

ENTRE LA SELVA I EL GIRONÈS AMB BICI

Dimarts al matí m'aixeco amb ganes de pedalar. Vaig amb l'Orbea híbrida amb pneumàtics mixtes, és a dir que m'he muntat una ruta per alternar pistes i carreteres per assolir alguns dels llocs més emblemàtics d'aquestes dues comarques gironines. Començo la volta a Sils agafant el camí dels estanys en direcció a Vidreres. Creuo la N-II i després de 500 m de carretera giro a l'esquerra per una pista que passa per l'urbanització King Park en direcció a St Maurici i Caldes de Malavella on arribo després de creuar una zona de bosc i sembrat. Està tot súper maco, verd, verd i més verd...
Faig una visita a l'església de Caldes, on em trobo amb el mercat a la plaça del costat. Surto del poble en direcció a l'urbanització d'Aigües Bones per un carril bici segregat impecable. D'aquí vaig a buscar la GI-674 fins a l'entrada de Llagostera, on empalmo amb la via verda fins a petar a la GIV-6744 i més endevant amb la GIV-6821, que em pujarà fins a l'alt del Grau, un dels ports de muntanya més mítics de la zona, tant per la seva pujada com per la seva bellesa. Em trobo amb una pila de francesos i belgues fent bici de carretera a tot drap, mentre jo vaig amb el meu portapaquets i "a plat" com es diu en argot ciclista. La calor ja comença a apretar i els km van passant. Són 10 km de pujada al 5% de mitja, i es passa per les runes del castell de Montagut, a la serra de Cadiretes A la part de dalt ja es pot albirar bona part de la costa brava i la carretera que baixa cap a Tossa, una serp infinita que va a espatagar al mar. Visito l'església de St Grau, on hi trobo una bicicleta penjada als porxos de fora...
La baixada és molt ràpida i connecto de seguida amb la GI-682 que em portarà cap a la dreta fins a Tossa de Mar, on paro a esmorzar una mica i a fer una ràpida visita al castell. La idea inicial era baixar per la mateixa carretera fins a Lloret de Mar i tornar cap a Vidreres per pista, però degut a l'hora decideixo pujar per la GI-681 fins al coll de la Terra Negra, on entro de nou al Gironès, per una asfalt increïblement bo, i des d'on baixo novament en direcció a Llagostera. Abans d'entrar-hi, però, agafo una pista a l'esquerra que em portarà molt aprop de Caldes de Malavella, des d'on arribo a Sils ja per carretera, ja que se m'ha fet una mica tard i m'esperen per dinar...









Salut
pep

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada