29 de maig 2015

FONT-RUBÍ I VALLDOSSERA AMB BICI

El Castellot a la zona de Castellví
de la Marca
Matí tranquil i amb bon temps. M'ho prenc amb calma i surto cap a les 10,45h de Llorenç a fer algunes carreteres que no coneixia de la zona N de l'Alt Penedès. Pujo cap a la rotonda de l'Hostal i giro a la dreta cap a St Jaume dels Domenys. Continuo per la B-212 direcció a la Múnia. A mig camí, però, trenco a l'esquerra pel camí asfaltat de cal Margarit, un racó de món solitari, perfecte per rodar tranquil.lament i gaudir del paisatge. Arribo a la cruïlla amb la BV-2176 a St Sadurní, em decanto cap a l'esquerra i continuo per la BV-2128 direcció Vilafranca, passant per cal Morgades i St Andreu. He entrat ja a la zona de Castellví de la Marca on tot són llogarrets escampats entre la muntanya i les vinyes penedesenques.
Arribo a les Conilleres i continuo recte per la pista asfaltada que porta a Sant Marí Sarroca. Passo pel costat del Romaní i arribo a la carretera BP-2121 on giro a la dreta per anar al trencall que, a l'esquerra em portarà fins a Guardiola de Font-Rubí. A l'entrada del poble torno a girar a l'esquerra en direcció a Font-Rubí. La calor comença a ser pesadeta i espero que ara que ve la pujada forta es barregi amb una mica d'aire fresc. Començo a pujar i passo primer per Montjuïc i després per Avellà, un poblet de 4 cases enlairat amb unes vistes excel.lents de tota la plana penedesenca. Continuo una mica més per la BP-2126 fins arribar al nucli de Font-Rubí, que dóna nom a la zona d'aquesta comarca.
Plataners a la BP-2126, ombra agraïda
Faig una breu parada per admirar de nou el seu nucli antic i el castell enlairats una mica més amunt a la muntanya. Aquí ve un tram de baixada fins a enllaçar amb la BP-2121. Em trobo a la carretera que puja de St Martí Sarroca, últim tram de pujada del matí. Porto uns 40 km de pujada moderada non-stop, i es comença a notar. La carretera, la zona i el paisatge però permeten que tot sigui molt més agradable. De tant en tant corre una lleugera brisa que em refresca el cos i ho agraeixo. Passo pel nucli de les Llambardes i encaro els últims km fins al coll de la Serra, en plena serra d'Ancosa a la comarca de l'Anoia.
mas de cal Gol a Font-Runí
Deixo la baixada cap a la Llacuna i torno a girar a l'esquerra en direcció a Pontons per una pista asfaltada 5 estrelles. A 800 m d'alçada les vistes de la comarca són, com no podia ser d'altra manera, vitals per l'esperit. Arribo, gairebé sempre en baixada, fins a la carretera de Pontons a Ranxos de Bonany, cap on em dirigeixo. Són ja les 13,30h i el sol ja apreta de debò. Passo per Valldossera, un espai que sempre em roba el cor. Avui hi fa molta calor i no m'aturo. Arribo a la cruïlla de Ranxos, Les Pobles i El Pla de Manlleu. Miro el rellotge i decideixo girar de nou a l'esquerra cap a la zona de Manlleu, passant pel sempre espectacular estret de l'Infern.
nucli antic i castell de Font-Rubí
Al Pla de Manlleu m'aturo a menjar un croissant i un refresc, feia estona que tenia gana i m'estava buidant amb l'esforç i la calor. Després de 10 minuts sentat a l'ombra continuo pedalant fins a Aiguaviva i encaro, ja amb més forces l'última pujada del dia: les Ventoses. Amb el vent de cara la baixada es fa una mica contra-corrent, però s'agraeix la marinada. Arribo de nou a St Jaume i em deixo anar costa avall fins a Llorenç, de nou al punt d'arribada. Bon matí de descoberta a la zona de l'Alt Penedès, Anoia i Alt Camp, amb un temps espectacular i amb ganes de més.

serra d'Ancosa des de la pista a Pontons