16 d’ag. 2013

LLORENÇ - SANTES CREUS: 4 COMARQUES...

Aquest matí he sortit de Llorenç no massa aviat, sobre les 9,30h en direcció a Vilafranca del Penedès. La idea era fer el collet de la Serra, que uneix la Llacuna amb Sant Martí Sarroca, a la mateixa serra d'Ancosa, aquest cop de pujada. Així doncs abans d'arribar a Vilafranca he tombat a l'esquerra cap a la Bleda, després de passar per la Múnia, fins arribar a Sant Martí Sarroca. El dia prometia sorpreses, paisatge de vinya i mitja muntanya, i sensacions damunt una Zeus que m'ha deixat el Marc que m'han deixat amb un sabor de cames molt bo.
El port comença a la sortida de Sant Martí Sarroca, agafant la carretera BP-2121 cap a la Llacuna, i va pujant  de manera suau però constant, amb rampes que no superen el 10-11 %. La pujada té una traçada excel.lent amb nombroses corves que suavitzen la pujada i que fan que el traçat alterni trams de bosc amb trams més aèris i descoberts.
Del coll de la Serra, a la serra d'Ancosa, agafem el camí rural cap a Pontons, que ens portarà per un paratge de vinya i bosc mediterràni. Sortim a la carretera de Ranxos de Bonany, a la TV-2441 fins arribar a l'ermita de Valldossera, on faig una paradeta per agafar aigua i gaudir de l'entorn, que em sembla fantàstic i màgic. Continuo cap al coll de la Torre. Encara tinc uns 45 minuts per arribar a Santes Creus. L'indicador diu "Querol 7", així que encaro les rampes constants que pugen cap al Montagut, primer, i baixen després cap a Querol, passant per un asfalt rugós que fa fimbrejar tota la tornilleria de la bici. La vista de l'ermita i el castell de Querol són espectaculars.
Continuo en direcció al Pont d'Armentera amb  unes sensacions brutals, però a mitja baixada el fimbreig de l'asfalt del Montagut ha fet que el manillar em baixi de sobte, havent de parar per apretar els cargols "allen" de la potència. Buff, ha anat de ben poc!! Continuo baixant "a plat" fins al Pont d'Armentera i giro a l'esquerra en direcció a Santes Creus, on arribo en 5 minuts...
Una volta genial tot i la calor, i que combina paisatge pròpi del Penedès, l'Alt Camp i l'Anoia.