2 de juny 2012

VIA FERRADA DE ST VICENÇ D'ENCLAR

Hem acabat la ferrada del Roc d'Esquers. Són les 13h i tenim tota la tarda, així que aprofitem el dia i anem a buscar la ferrada de St Vicenç d'Enclar, a l'entrada d'Andorra la Vella, en concret a Sta Coloma. Ens costa una mica de trobar però preguntant finalment trobem l'inici de la via. Hem d'agafar direcció Andorra la Vella, i després Sta Coloma. Si anem entrant per l'antiga carretera d'Andorra la Vella trobarem l'indicador, tot i que costa una mica ho aconseguirem... Hem d'anar a petar a sota d'una xarxa metàl.lica protectora d'allaus i pedres.
Remuntem el senderó que puja cap a la call d'Enclar fins que trobem un cartell de fusta que ens indica la via ferrada. 10 minuts caminant fins al peu de via. Aquesta és una via relativament curta però molt atlètica i vertical, tot i que no en dóna la sensació la que va combinant passatges boscosos. A la part superior hi ha un petit desplom en un tram de paret totalment llis que ens farà tibar una mica els bíceps.
Novament trobem una via amb una equipació excel.lent i unes vistes força bones d'Andorra la Vella, la serra de la Creu i el Pic Negre.
La via ferrada té un desnivell d'uns 150 m que realitzarem en poc més de 50 minuts. Fa una calor que arriba a ofegar. La part culminant és l'arribada a l'ermita de St Vicenç d'Enclar, d'estil romànic i enclavada al damunt del coll de St Vicenç. No córre ni bri d'aire i desitjem trobar un rieriol per remullar-nos.
El descens el farem seguint els punts grocs que ens portaran fins al coll i després fins a l'entrada de la via ferrada. Molt recomanable si tenim poc temps i volem fer una via atlètica, amb trams on s'aprofita la roca per evitar posar material de ferrada.

1. Hola:

Sr. Pep, la teva activitat es constant. Sorprén qu no descansis mai ni un moment... bici, senderisme, escalada, escrius llibres de rutes, el Blog ... un no parar.
    D´on treus el temps per estar tantísim en forma? A qué et dedíques?.

Salut.
    Franclips.

2. bones Franclips, em dedico a fer tallers de bicicleta per les escoles, abans però era mestre d'anglès. Veig que ets de Sta coloma, a veure si ens veiem algun dia i fem una caminada per les teves contrades, que a mi m'encanten... Salut

1. Sería un verdader plaer. En efecte, vaig néixer a Sta. Coloma, en efecte també es una bona contrada péro actualment, estic a bcn. De totes maneres, una vegada vam coincidir amb la btt. Jo intentaba arribar a una sendera per anar a les fonts del Glorieta seguint una ruta de Josep Insa Montava (sempre perdedora), pero com ja era tard, vaig seguir-te a tu i un altre company teu i vam baixar del mas de Mestaca cap Alcover.
      Pot ser algún día m´apunto.