2 de juny 2011

BARDENAS REALES: RALLÓN Y PISQUERRA

avui al matí ens hem llevat a les 6.30h. Ha plogut durant la nit i el temps està molt ventós i ple de núuvols. Decidim esmorzar una mica i anar fins al quartel militar que hi ha dintre del parc natural: al.lucinant!!! Fan pràctiques de tir i hi sobrevolen avions de guerra que fan una sorollada bestial!!!

Volem trobar el famós senderó del paso de los Ciervos, del què tant hem sentit a parlar. Així doncs ens arribem a l'alçada de la muntanya del Rallón, on deixarem la furgo. Començarem seguint un troç de track que porto al GPS, que no deixarem fins ben endevant. El primer 1,5 Km passa de ser pista a ser camí de ferradura en mal estat, però es comença a endinsar en una espècie de desert marronós, on cada cop és més evident que de cop i volta ens apareixaran una colla d'indis amb arcs i fletxes. Continuem endevant, seguint el track del GPS. El cel es comença a obrir tímidament, les nostres bicicletes entren ja en un món totalment desconegut, ple de cromacitat, llomes i muntanyes arrugades, que es deixen caure un centenar de metres més avall. Continuem el GPS envadalits per la natura que ens envolta. Això és fascinant! Per fi trobem el senderó que tant haviem sommiat. El paisatge és increiblement bonic, diferent si més no. Ens anem apropant a l'entrada del senderó, parant a fer fotos cada 2 x 3. Ja està, ja hi som. "Vinga David tu primer que jo et faig unes fotos. Després baixo jo i me'n fas tu a mi...!".
Hem arribat a la part de baix. Hem realitzat un somni de BTTeros, i ara som al bell mig d'un barranc que ben bé es podria comparar, a petita escala, al canyó del Colorado. Quina passada!
El cel es torna a tapar i cau alguna gota, però continuem el track del GPS fins a sortir a una pista principal, que seguim enrera fins arribar novament a la furgo.
Han estat 15 km d'adrenalina a tope. Quina canya!!!

1. jo volia fer aquesta ruta i despres amb van dir que estava prohibit sorti de les pistes marcades i al final vaig fer una ruta del centre de interpretacio. i diuen que no es pot ja que i a ocells en proteccio que i aniden i no volen soroll i despres i tiren bombes i passen avions trencan la barrera del so, es alucinan.